Café

Grupper · 50778 inlägg · 1049 ämnen
« · 618962 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Operation Rädda Jens!

Operationen Rädda Jens vart väldigt stor igår! Ifall någon vet vad IRC är, så måste jag berätta att i kanalen #Raddajens vart det över 1000 personer inne under kvällen igår!

Jens åkte tyvär ut, MEN TV4 måste ha fifflat med siffrorna. Man presenterade inte ens rösterna - som man vanligt fall alltid gör.

Just nu pågår en namnlista att skriva under - visasiffrorna.protesteramera.se/index.php?action=sign_list 

Här har vi även en bild som sprids:
web.telia.com/~u18221075/raddajens/tv4.jpg

Per HApps: "intresseklubben antecknar" - En av dina betydelselösa oneliners?

Sv: Idag bryter kriget ut.......
Helg Ernest:

4 500 :- är väl inga pengar... Vad tror du Vm biljetterna kostar på Svarta marknaden till ex finlaen ?? :-)

Friman SR: Hmmm, fel rubrik, den ska vara... Idag accentueras kriget emellan Spanien och Katalonien,,,,,,, 

Helg Ernest: Står du på rätt sida när matchen är spelad så kan det säkert vara värt dom pengarna med tanke på det paaaarty som utbryter, men om du är en förlorare.. loooooooooooooser lixom......

Friman SR: Såg du han på TV som köpte en biljett förr 500 Euro.
Kan det aldrig vara värt.

Idag bryter kriget ut.......
Ärade kaffeslukare... Är ni medvetna om att Spanien för krig emot Katalonien...? Katalonien vill hävda sin suveränitet gentemot Spanien och så har det varit i tusen år.... Massor av människor har dött i denna träta.... 

Nu lägger jag in min parameter i denna träta....
- Hur faaan kan man bo i Madrid, mitt i en öken... när man kan bo i Barcelona vid havet där man kan känna vindens fläktar och segla.....??

Idag, sändningen börjar klockan 19.30, är det KRIG och i.o.m det är det en historielektion som kan diskutersas på kaféer....capicé...

Idag är det EL CLASSICO...Idag möter FC Barcelona - Real Madrid på Nou Camp och det som ser ut som en fotbollsmatch, det är ingen fotbollsmatch, det är KRIG........

Öken är torr, hav är blött........ Heja Barcelona.........

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Ny test av länk

Hardy Bacardy: En kompis drog halva min Ankroline dvs ca 25 meter i min proppeller, jag har innombordare så propellern var på ca 80 cm djup och inte var det så varmt i vattnet heller. Inte ville man skära sig lös heller, en sådan lina går på 8-900 spänn. Så det vart badbyxer, mask och snorkel och stå på huvet och försöka sno ut den. Skit kul med en 3bladare som är ca 40 cm i diameter.

6390-957 Reservband, till 6390-56, 56m 898.-

Friman SR: Oj, trådövertrakasseri....

Friman SR: Jamen jag är nog lite feg av mig. Jag har ju både hälsingeblod som ångermanlandsblod i mina ådror. Är det så konstigt att man bär Morakniv då? Dessutom så är jag helt säker på att min pappa är finne.

Hardy Bacardy: Morakniv är fegt, du ska skära nät med kölen naturligtvis..hupp,,,

Friman SR: Jag hade en såndäringa modern sak så jag slapp vika upp den. Du vet, hydraulisk motortilt.

Har en rätt rolig historia att förtälja angående detta med motortilten. För att gör en lång och rolig historia kort och tråkig så har jag faktiskt trasslat in minst en kilometer fisknät i aktersnurran när jag var ung och dum och full. Då var det gött att ha en motortilt och en rejäl morakniv tillhands.

Jävlar vad abborrar vi fick slänga tillbaka i sjön/havet.

El Maco: Har jag rätt och om Myggan godkänner den då gäller din önskan,,, Men fråga är ju om min Mallis är rätt????

Hardy Bacardy: Hjälpte du till att vika järngenuan när du kom hem eller sket du i det????

Friman SR: Med sola i rygga och lite mävind och med en otrolig hemlängtan så gjorde nog båtskrället 42,5 knop. Om jag dessutom var aningens skitnödig så kom vi upp i prick 43 knop.

Friman SR: Då vill jag se en bild på Ferom och Lammholt. Gärna i rymdsammanhang.

Sv: Roliga länkar
Salle: Fingerspetzgefühlen

El Maco: Låt Myggann ge mig rätt först... men får jag det då har du helt rätt....;-)

Hardy Bacardy: å dessa segelvidunder gör fullt spätt 40 knop, om du la in trean med avgaser och ej heller ljudlöst, vad kom du upp i???

Friman SR: Det äro med vind i seglen jag blivit blixtinkallad. Annars så har jag full situation över kontrollen,

Friman SR: Här är Madeiras egen flagga. För jag antar att du inte vill se Portugals?

Satan...så här...

Hardy Bacardy: Läget äro...

Friman SR: Nänänä - jag har aldrig drivit med någon förutom då jag glömde att kasta ankare inne på TIK:s gb - hahahaha

Jag har faktiskt varit ägare till ett båtskrälle. En Terhi runt 5 och-lite-till-meter, dock med en aktersnurra och utan vind i seglen. 70 hk:s Johnson som gick som ett spjut. Ditt snack om 20-26 knop klådde man med råge. Min pärla gjorde 37 knop på tvåan - hahaha

Hardy Bacardy: Piratees of the Caribean är coolt... Snabbt som faan såg det ut som ett piratskepp..... Men länken säger annat ähhhh.... Driver du mer mig????
Piratees of the Caribean ligger just nu i hamn och gör 0 knop ju, jag har hjärnkoll vettdu....

Friman SR: Jaja såja - bjäbbabjäbba. Timrås moDDRatorer har hänvisat oss hit så då får de stå sitt kasta ankare - hahahahaha...

Hardy Bacardy: Får man segla på Café???? Knaskamilla snälla... Jag får ju inga hugg på Övrig Sport ju å jag älskar ju SEGLING....

Friman SR: Jäkla pirates of the caribbean. Hittade en fin piratflagga som säkert är en vän i nöden.

www.motorsverige.com/nyheter/bilder/962-1.jpg

Myggan: Hoteturleo beach maybee, närmast enligt google...;-) Och har jag rätt då vill jag se en bild på den flagga som den ö har, och står under ,där Volvo Ocean båten Sunergy and Friends var tvungen att söka nödhamn....

Jens har ju åkt ut ju!

Sv: Tv-tipset
westerlind:

Nu.

Marcus: Frågan är väl om TV4 kanske fifflar med rösterna, om Jens nu skulle vinna kvällens omröstning, känns för mig inte alls främmande att det skulle hända.

Marcus:
hellre kvalitet än kvantite

På Flashback finns en grymt lång tråd om det hela (se länktipset). Snacka om aktivitet just nu. Där ligger HS i lä :)

Marcus: Undrar hur mycket en av Svensk största rockmusiker, Thåström, hade sågats av denna jury tex? Tragiskt koncept, som ser till att bra låtar blir slaktade varje fredag, det är underhållning det =)

LingaN:
Intresseklubben antecknar

LingaN: Jag uppmärksammade kampanjen nyss. Fan vad sjukt :) Men eftersom jag kraftigt ogillar Idol-konceptet så tycker jag det är ett trevligt initiativ :)

Sv: Tv-tipset
Lumber Jack, kärran m fl:
Kvällen är räddad - kl 22:30 sänder SVT2 IRON MAIDENs konsert från Ullevi. (knas: ligger i Göteborg.)

Stay metal.

Se länk>>

Alisandali: En bild på den långa och härliga badstranden som ligger nära flygplatsen på Mallorca vill jag se.

Myggan: Önskningen är din Myggan , i länken ser du samma bil framifrån .

Salle: Då är det nog dags för en bil igen , en polisbil .
Vill se en Fiat 500 som polisbil , och gärna med en Mercedes-Benz front .
Men det duger bra med en Fiat 500 som polisbil , Mercafronten skulle bara vara lite bonus .

Alisandali: Dom duger trots att det bara var 10-håls (snörhålspar). Önska!

Här är ett par 14-håls...
[bild]media.venda.com/cloggs/ebiz/cloggs/invt/1582/dm9733-blk_l_01.jpg[/bild]

Salle: Måste vara ett par Dr Martens boots du menar , hoppas dom duger .

Sv: Groggar, ismaskiner och annat smått och gott...
gud: haha bara att läsa förhörsprotokollet man ska godkänna, som man sagt många gånger; "det stämmer säkert" haha

willysson:
Det är bara att ramla ner så ska vi nog se till att du riktigt blir omhändertagen på det bästa sättet..;)

Vi börjar lugnt med en resa till Tyskland och var vi slutar efter
det kan jag inte på rak arm tala om just nu...

Men det går säkert att tala om efter..;)

gud: men jag ska "ner" snart iallafall, och jag skulle behöva en som guidar mig till total dekadens:)

willysson: kan bli en skvätt av finsk yoga, kolla mitt filarkiv om ni inte vet vad jag menar.

willysson:
Tyvärr så är jag inte uppe i byn..men det går väl att lösa...;)

Är dock på G upp om bara SCA får fingrarna ur röva och bestämmer sig för vilken jävla väg vi ska "bygga" i skogen nångång åt deras timmerbilar...

« · 618962 · »