Stigsson: Släppte "French look" nån skiva. Ingen skiva=inget band. CoS släppte nån singel/ep men då var dom som du säger minst en trio.
Du vet om att det ryktas om en arenaturna för DM i sommar. För Sveriges del så låg Ullevi bra till då det är "nära" för baggarna på andra sidan kölen. Det vore maffigt.
Salle: Vill inte heller vara allt för överpetig men på sätt och vis har faktiskt Per HApps rätt eftersom Vince tillsamman med Martin Gore 1979 bildade bandet "French look" som senare bytte namn till "Composition of sound". Composition of sound tog sen hjälp med sången av en tredje medlem David Gahan och bytte då namn till mera kända "Depeche Mode" Så frågan är om detta ska räknas som en duo innan man blev mer kända som DM.
Vad jag inte är 100% säker på är om Andy Fletcher var med redan i CoS eller om han anslöt när man formade DM annars var ju CoS under en kort tid Vinces första duo och därmed Yazoo den andra.
Salle: Hittade en liten bild på The Assembly. Vince syns på ett av fotografierna. Det andra som fotot som Feargal Sharkey håller i är en bild på Eric Radcliffe som fanns med som en "tredje medlem" både i Yazoo och Assembly och på senare år ofta använd som producent på Erasures skivor.
Myggan: Tack , då vill jag se en bil igen . Önskade en Fiat polisbil sist ,,,,,,,,. Det får bli en Fiat igen , men nu en serietillverkad med V8 motor . Altså en Fiat med V8:a .
65selander: Nej , det var Myggan som önskade en bild på en bukett rosor , och då var jag bara snäll och letade på en bild . Svårare än så var det inte .
Deep Purple uppträder på Bingolotto . Enligt en nyhetsnotis på Deep-Purple.net kommer Deep Purple att uppträda på TV4:s "Bingolotto" den 27 november. En låt hämtad från den nysläppta skivan "Rapture of the Deep", samt en äldre dänga, kommer att framföras.
250kg kärlek: Själv såg jag på Riket och konstaterade att det verkar bättre än vad det var förra året.
Med det menar jag att det är något att se om det inte finns något bra att se på. Sen 21:00 så var det FCZ jag satt bänkad framför, jag gillar verkligen de där snubbarna. Ingen koordination eller bollsinne alls.
El Maco: Jag har aldrig sett dessa figurer förrut.Är dom roliga att läsa om? Eftersom jag älskar rosor så önskar jag en bild med en bukett med röda rosor.
Knylan: Igår valde jag mellan Idol och Timrå IKs gb på Hockeysnack. Efter en kort stund "zappandes" mellan dessa båda alternativ insåg jag ganska snart att Idol höll världsklass i jämförelse.
NR_9: Och just meningar med orden "bröt ihop" brukar väl, om man ser det åtminstone lite kritiskt, inte betyda ett skit.
Personen som startade kampanjen hatar Idol av hela sitt hjärta uppenbarligen. Hela Idol-konceptet är omringat av dålig smak, så jag personligen skiter ganska hårt i Jens. Nu har jag inte sett ett avsnitt sen dom visade auditions, men Jens är säkert kass.
Knylan: Jag har inte en anning hur bra eller dålig Jens var men jag tycker nog lite synd om honom. Att använda honom till att jävlas med ett företag och ett tvprogram. Man har läst om alla de som har blivit utröstade som brytit ihop och i dag kan man läsa i aftonbladet att Jens bröt ihop och jag kan förstå honom.
Knylan: Det jag tycker är roligt att folk tiitar på skiten från första början. Tacka vet jag Hotel Paradise. Undrar om jag platsar där med min fetmage och gråa hår samt mitt agg mot alla konstlade läppar, bröst o s v
Aah, älskar den här sortens ironi. Driva sönder TV4 sönder och samman, personen som startat det hela är ju bara ute för att jävlas. Vilket är jävligt roligt. Tänk tanken bara om den där Jens-snubben vunnit allting, trots att så många egentligen hatar honom. Jag hade garvat till 2012 ungefär, konstant.
För ett antal år sedan, lagom till luciautnämningen, dök det upp en äldre dam som ville ha våra osålda tidningar (ST). Hon förklarade att hon drev en blomsteraffär och att tidningarna skulle användas för att slå in blommor. Intet ont anande fick hon våra tidningar. So far, so good.
Senare träffades ett stort antal handlare för att diskutera och utbyta erfarenheter från det årets julhandel. På något vis kom vi in på denna "dam" som drev blomsterbutik. Det visade sig att hon besökt varenda butik med samma anledning varför hon ville ha tidningarna.
Senare visade det sig att denna dam hade klippt ut varenda röstsedel till årets lucia och antagligen skickat in dem till tidningen. Inte helt omöjligt att detta blev avgörande för vem som blev lucia det året. Och inte var hon florist heller..
På samma sätt känns Idol. Jag menar, tänk om Jens verkligen gått vidare, p.g.a. den kampanj som drogs igång. Personligen måste jag säga att Jens ska vara ruskigt glad att han gick så långt som han gjorde. Igår tyckte jag att skillnaden mellan Jens och de övriga verkligen sken igenom.
Det är bara att hoppas att det är så pass många som röstar fortsättningsvis att det genererar någon form av rättvisa (så att inte vänner, bekanta, komplotter etc) får segra. Må bästa man/kvinna, även i såna spektakelprogram som Idol.
puffe4: Det är ju kanon att du hittar rätt låt och som jag sagt har ni samma skalle och humor. Känns jättebra, han lyssnar på oss och väntar på hockeymatchen, Löven-MoDo!
[bild]www.erasure-collector.de/images/indexpic.jpg[/bild]