Café

Grupper · 50740 inlägg · 1049 ämnen
« · 640657 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nintendo Eftersöks!
mattias - 74: Jag skulle dyka in på nån pantbank, loppis eller nån fyndet-butik som köper in begagnat. Såg en NES 8bit på en loppis utanför Stockholm ifjol för 500:- och då var det en hel bunt med lir med. Men inget Zelda för då hade jag köpt den.

mattias - 74: Folk är villiga att pynta 2-3000 så då säljer folk för 2-3000...

Upphottad U2 klassiker...
Jag vet precis hur underbar kemi uppstår..... Det Mary J. Bildge och U2 gör med "One" på Mary's "The Breaktrough...." är inget annat än ren jävla grym sketabra kemi..... Världens just nu bästa venture enligt mig.....

Önska endast en låt i julklapp.... Önska "One" med Mary J. Blidge.....

Sen kan jag ju nämna att The Real Andy McCoy har stadgat upp sig och Hanoi Rock's var jävligt bra och tajta. Nya tänder på Andy och rakare tandrad har sällan skådats..... Rock'n'roll......;-)

Dream Team:

Som sagt.. Inget zelda... Inget köp :P

mattias - 74: Självklart sitter man på ett Nintendo 8-bitars, eller min sambo gör det, om rätt ska vara rätt. NES (Nintendo Entertainment System) som det egentligen heter. Spelen är ju helt fantastiska. Zelda tycker jag suger för egen del, men spel som Mega Man 1, 2, och 3, Adventure island, Super Mario 1, 2 och 3 samt Faxanadu är favoriterna för egen del. Till salu? Nope, inte en chans!

mattias - 74: Jag är rädd för det!!!!

70 Rodrigues:

Haha Vi tar er med oss :-)

mok:

svår fråga faktikst.. ingen aning vad det är värt men defenitivt inte några 2 - 3000 kronor som vissa skall ha för typ bara enheten och fjjärrkontrollerna..

mattias - 74: Ungefär lika svårt som för LIF att undvika KS :-)

mattias - 74: Vad tycker du e dyrt då?

mattias - 74: Det finns många till salu på Tradera. Bara att bjuda...

Nintendo Eftersöks!
Nån som känner till om någon har ett Nintendo 8 Bitars till salu?

Spelet Zelda skall finnas med annars är det ointressant.....

har kollat på blocket och diverse säljannonser men tycker de flesta har ockerpriser.

Borde fan inte vara svårt...

// Mattias!

Sv: Julklappstips
Helg Ernest:

Låter som om de e nåt att prova - måste tömma en flaska fösrt ;)

zozzo: Du skall skaffa dig en tom Grants gallon flaska.
En hela och blanda resten dricka.
Körde alltid med det i min ungdom, 1 hela angosturabrännvin och resten sockerdricka. Pärfäkt när det var "Bautafester" man lät den ligga i vattenbrynet för att hålla sig kyld.
Sen bar man den ju med sig överallt. helt perfekt.

Sv: Förstörd AC/DC klassiker.....
NallePhu: Håll dig till ORGINALET !!!!!!!

Fick mail nyss från deras organisation (22:37)

25th ANNIVERSARY OF BACK IN BLACK CELEBRATION!
GET A DISCOUNT AT THE STORE AND GET A FREE BONUS DVD!
In honor of the 25th Anniversary of the Back In Black release, you can save an additional 10% off all AC/DC products when you use the coupon code ACDC at checkout. In addition, you can also receive a bonus 5 song AC/DC DVD when you purchase 2 or more AC/DC titles and use the coupon code ACDC at checkout. The bonus DVD features classic AC/DC videos including an unreleased clip of "You Shook Me All Night Long"! Limit one free DVD per order. Click here to start shopping!

GET MORE ON AC/DC:
ACDCROCKS.COM

knaskamilla:

Hallå jag har hittat årets häftigaste julklapp och inte var den dyr heller!

Kika längst ner på sidan, en riktig ölkran för dryga 700 spänn är helt ok!

Mycket dricka blir det men desto mindre spill.

Provade själv att blanda groggar i en tom norrlandsgulds burk :)

God Jul

westerlind: Ni Frösöbor är så känsliga.

Frisco:
Nu tycker jag du börjar bli lite väl intim.

westerlind: HAHA. Jag vill ha tillbaka honom ja. Men inte som hockeyspelare.

Frisco:
Antagligen någon hockeysupporter från Nygatan som vill ha tillbaka sin hjälte från Skellefteå.

NallePhu: Den återstående procenten då?

NallePhu: Helgerån är det enda man kan utbrista, Skandal!! Alltså att 8% röstat på Brinken.

Förstörd AC/DC klassiker.....
Jaha då kom ytterligare ett lågvattenmärke när Brinkenstiärna släppte sin cover på AC/DC:s klassiska TNT, Sedan försöka fånga folk att köpa singeln genom att ha Natacha Peyre i videon.
En omröstning pågår ute på Aftonbladets hemsida, Covern har ca 8% i röstning medans orginalet har ca 91%.

Sv: 473 miljoner euro...
Friman SR: Det fanns några biljetter kvar , längst upp i ena hörnet fick jag.
Men man måste pynta direkt, så då sket sig det.
Nästan 2000 för 2 pers nja. Käringa skulle ta ihjäl mig.
Men det är nog sista changsen att se dom skulle jag tro.

Helg Ernest: Tänk att jag har det. 970 ballobas på planen. Hmmmmmm, undrar just om dom visar Sverige - Trinidad/Tobago från fotbolls - VM på storbildsskärmen????? hihi...........

Helg Ernest: Här har du kanske en bättre lev.

Friman SR: här har du bokningen
Rolling Stones - Gothenburg

Date: 10 June 2006
Venue: Ullevi
City: Gothenburg
Country: Sweden

Friman SR: Har du bokat Stones biljetter till sommaren ?

473 miljoner euro...
Tänk om Marcus hade gett fasen i att bygga Hockeysnack och byggt lite pokersajter och startat bolag istället..... Herrejisses vad rika en del blir...
Se länken.....

Finns det måhända någon pokerbubbla som tenderar att spricka.....?

Sv: Hjälp
65selander: Vore trevligt om de kunde anvanda ett enklare sprak sa man forsta vad de menar.... Men det ar val det som e meningen att man inte ska forsta sa de sen kan saga "men om du laser har..."....

Jag har det ratt gott pa stranden iaf o lider inte av nara forsaljarsamtal..... Men hemma har jag NIX o har inte fatt ett enda samtal pa nara ar nu....

Mats Edström: Jag vart grundlurad för några veckor sedan av Viasat.
Vilka j..a bluffmakare. Det ringde en nisse som påstod jag kunde se ES hockey osv. 189 Kr/månaden Ok tyckte jag.
Sedan på kvällen gick jag ut på deras hemsida för att se vad jag köpt.
Som du förtstått hade jag ingen pail vilka som sänder Hockey dvs Canaldigital. Har "Robert" nu och vi ser mest på 1,2 och 5an.
Kan inte missa ett enda CSI ( c :
Ingen 5a och inge hockey, men 8 porrkanaler skulle jag få.
Så jag mailade kundtjänst direkt (ca 8timmar efter beställning)
Men inte gick det att avboka, jag fick en hel följetång i 14 dagar för att bli av med skiten.
Så vad ni än gör, nappa inte på Viasat om du vill se hockey istället för
stolpe in på 8 kanaler

Helg Ernest: men jag tycker han är rätt så fräsig den där dvärgen=) speciellt i första när han dansar...men reklamen är så uttjatad bara...

Thåström - Sveriges enda RIKTIGA rockstjärna
Nu är det snart turnedags!

Alla ni med gamla Ebba Grön/Imperiet alster i skivbackarna(vilket torde vara en hel del, eftersom bevisligen många farbröder häckar här när tanterna sover) gör bäst i att följa länken nedan;

Några sköna Thå-anekdoter månne?

Linnea: Här kan ni läsa vad som inte spärras om man är med i [url=www.nix.nu/Sparr%20i%20NIX-Telefon/Samtal_som_sparren_inte_hindrar]nix[/url]

Mats Edström: Jag hatar Tele 2!
Jag tål inte se TV reklamen deras heller .
Jag blir vansinnig (are)

knaskamilla: Jag tror att det är så att de företagen, hos vilket/vilka man är kund, så gäller inte nixregistret. Spärren lägger sig till exempel inte hos er bank osv..

Helg Ernest: Just Tele2 är det rätt skönt att bemöta med svaret; jag har bredbandstelefoni...Då backar dom direkt och lägger på!

Per HApps:

Den här gjorde en kompis farsa en gång.
En man knackar på dörren och farsan öppnar. Mannen håller upp en skylt som det står att han är döv på och att han vill sälja tavlor. Farsan säger vänligt nej tack och stänger dörren, men ropar sedan på sin son (min kompis). När han kommit dit öppnar farsan dörren och säger "Du, förresten!", varpå den "döve" vänder sig om. Då frågar farsan "Var inte du döv?".

Den tycker jag är klockren.

Sannes:
Bäst är det när någon polsk "student" knackar på dörren och vill sälja teckningar som dom har gjort.

Då bjuder man in dom till köksbordet, tar fram papper och penna med uppmaningen.

- Kan du teckna en liknande bild, så skall jag köpa av dig.

Gissa hur många som kan tecka?

Mats Edström: Jag kör med den gamla klassikern att fråga försäljaren om dennes hemnummer så att jag kan ringa upp senare på kvällen.

Metal Guru:

Eller så gör man som min sambo. Hon är bara tyst och lyssnar snällt på hela försäljningssången sen säger hon glatt;- Nej tack, jag köper det när jag behöver det!

Metal Guru:

En gång ringde en Tele2-nisse till mig. Han hade provanställning i en vecka, och var inne på sin näst sista dag eller något sådant. Vi hade ett väldigt trevligt samtal i ungefär tjugo minuter, där vi diskuterade allt mellan himmel och jord. Lite nu och då sa han "men snälla, kan du inte teckna ett abonnemang?" och "jaha, nu sålde hon bredvid mig ännu ett".

Jag försökte få honom att förstå att hans jobb skulle vara mer effektivt om han ringde fler och pratade kort än att prata med mig länge, men det verkade inte riktigt som att han förstod det. Jag gav honom iofs förslaget också att hitta något trevligare jobb än att vara telefonförsäljare. Skulle vara intressant att veta om han fick fortsatt anställning eller inte...

Det var i alla fall den trevligaste telefonförsäljare jag pratat med.

Mats Edström:
om nån ringer och vill kränga telefonabonnemang till mig, brukar jag hävda att jag inte behöver nåt sån't, eftersom jag inte har någon telefon.

efter en stund tystnad brukar säljaren fråga vad jag pratar i nu då? - varvid  det givna svaret är:
"Tala? Jag sysslar med tankeöverföring, och har nu lyckats kontakta dig trots grava svårigheter på meta-planet runt din sekundära aura."

det brukar aldrig bli något lyckat avslut efter detta.

vid försäljning av dagstidningar kan man antingen vara säreget intresserad av bilder, eftersom man är styrelsemedlem i Analfabeternas Riksförbund, eller helt enkelt bara blind.

ja, jag vet. de är människor de också - men telefonförsäljning - trots nixregister - får horn att växa ur pannan på mig.

Mats Edström: Finns det något mer irriterande än Tele 2 ?
Jag tror alla deras säljare sitter och ringer samma nummer.
Jag har sagt åt dom att jag inte vill ha någon dvärg i hallen minst 10 ggr *. Sisten som ringde bad jag att han skulle radera mitt nummer.
Sedan dess har det varit lugnt.

*Jag har inget mot dvärgar privat.

Sannes:

Gör som jag. Var oförskämd och allmänt otrevlig!
Ringer dom och stör mej på min fritid så får dom skylla sig själva, jag har inte bett om att få bli uppringd.

...Men jag är snäll mot barn...*ler*

knaskamilla: För mig började de helt plötsligt ringa. Då fixade jag en ny anmälan till nix. Nu ringer ingen.

Sannes:

Nixregistret funkar inte helt klockrent, bara så du vet. Det sägs att om någon ringer och försöker kränga saker ändå ska man hänvisa dem till Nixregistret, men det är ju nog störande att de bara ringer.

Sv: Hitta bilden!
Bolivar: en liten slamkrypare där:-)

Bolivar: Nix där spelade man 2000.
2004 gick EM i Portugal om rätt ska vara rätt.

Bissett19: En liten undran bara, EM 2004 spelades väl inte i Holland/Belgien?

« · 640657 · »