Café

Grupper · 50702 inlägg · 1049 ämnen
« · 732487 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Carola!
Metal Guru: Jag vet inte om jag förstod ditt inlägg riktigt. Men åker man dit, om det är 5 eller 50 km/h för fort så lär alla behandlas lika inför lagen? Om Carola tillåts köra för fort utan påföljd kan jag tycka att andra får göra det också.

Metal Guru:

Kör du aldrig för fort ?? Tycker du det är ok att Carola slipper gång efter annan trots att hon skall förlora körkortet !!

mattias - 74:

"Den av er som aldrig har syndat ska kasta den första stenen" 
Johannes 8:7

Metal Guru:

kör man mer än 30 km över skall man förlora sitt körkort, så även jag! däremot är det ju hårdare regler på 30 och 50 sträckor. Sedan skiter jag i om man passerar vägkameror i Gimsbärke eller i Insjön eller vad dem sitter. Alla kör efter eget ansvar eller ?? Carola skall behadlas lika som vi andra. Hade det varit en vanlig " Svensson som stoppats vid samma tillfälle hade den personen till 100% säkerhet förlorat körkortet.

Om jag kör för fort och blir av med mitt körkort har jag mig själv och skylla, förstår bara inte varför det görs skillnad på folk ???

kanske du kan förklara!

snälla mattias - 74:

Du konstaterar att alla kör för fort. Så även mattias - 74..?

Ponera att du kör mellan Borlänge och Leksand, och i strax efter kameran i Gimsbärke (är den kvar förrexten?) axar du om en slö fiat, och toppar då på 128km/h. Solen skiner, det är vår - och ingen traffipax eller annan Lagens Väktare finns inom hör- och synhåll.
Du kör vidare med ett glatt, nästan religiöst leende på läpparna.

Men du har just gjort samma sak som Carola. Kört 38km/h för fort. Och du har klarat dig bättre än henne, hon fick ju böter - du slipper all påföljd. 

Sluta upp med daltandet med mattias - 74: nu!

Paddan:

Inte direkt svåra frågor. osäker på en del frågor också men men lite enklare på den tiden än när en annan tog det.

mattias - 74: Kanske bäst att lämna länken till Hagges teorilektion med Carola. 22 minuter in på länken.

Paddan:

I laglig fart tar sträckan mellan Skövde och Sunne närmare fyra timmar att köra. Carola klarade den på halva tiden. hmm. Måste gått in i helvete fort ??

Kör i 148 Den 2 mars 1993: Carola kör i 148 km i timmen på E4 mellan Uppsala och Stockholm. Det är 38 km i timmen för fort och hon får 1200 kronor i böter. bara detta skall lindra i att hon skall förlora körkortet.

Visst, alla kört fort men Carola verkar klarar sig med böter när det egentligen skall rendera i förlorat körkort.

mattias - 74: De vågade säkert inte då huvudet började rotera och tungotalandet gick på overdrive.

Det är väl inte direkt första gången som hon kör för fort heller. Jäkla Hagge Geigert som var tvungen att ge Carola ett körkort...

mattias - 74:

Här är länken!

Carola!
Tycker att häxan förtjänar en egen tråd !

Carola slapp böter när hon körde i 160. Polisen var jättesnäll säger hon??

Blir så less på daltandet med Carola nu!

När en annan kör 124 på 110 sträcka skall man fan betala men inte den jävla häxan. varför inte bara dra in kortet??

Svårare är det inte !!

Finns vissa likheter..

Nästan lite skrämmande hur lik Gibson är en person som inte är fullt lika populär...

Sv: Viktigaste Valfrågan

El Maco: Okej att det i en demokrati består av folkvalda människor. Men får Linda så mycket röster att hon kan ge sig in i politiken blir jag allvarligt oroad.

Kan någon människa ge mig en enda anledning, något enda vettigt argument som Linda återgett allmänheten? Om det är "större bröst för alla", "mer amatörteve åt folket", "mer snortande" eller höjd arbetslöshetsersättning  så förstår jag at man röstar på en sån som Linda.

Men livet består av så mycket mer än så. Befria mig från personer i den kaliber som Linda, från politiken. Det får gärna finnas hjärna bakom saker!

El Maco:

Duoch fadde eller ?? =)

Sv: Roliga länkar

Nån som tänkt till...

[url=www.ie7.com/]www.ie7.com[/url]

Nu vet jag vilka jag ska rösta på i september!

Den oändliga historien

Nog f-n börjar man undra hur (o)skickliga Israels Flygvapen är.
Först bombar dom ett jättetydligt märkt FN-anläggning och när FN ringer och berättar att man bombar en FN-anläggning så gör man om det igen.

Osså detta...
[url=www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67720421_852__,00.html]Inte så att dom skaffar sig fler vänner precis...[/url] Fast man kanske inte behöver fler när dom har USA bakom sig.

NU DRAR VI TILL LONDON!!!!!!
Faan va kul det skulle va och få vara med!!!!

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,863245,00.html

Se länk nedan för orginalet.

Metal Guru: Intressant. Undra vad man får betala för att få en ståplats bredvid kanonen.

Fan! Är det derby så är det! Då tacklar man ner allt som kommer i vägen, eller?

Dragan 2k:

"The Swedish Orienteering and Firing a Rat From a Cannon Championship is a contest held annually all across Sweden..."

Från the Uncyklopedia.org

Sv: Tv-tipset
westerlind: Happy Gilmore på 1:an nu.

Har ni möjlighet så läs chatet på Aftonbladet med Soundtrack of Our Lives. Skänt att se ett så skämtsamt band och bra band driva med folk.

Här har ni ett citat - en fråga med medföljande svar från Soundtrack of our lives:

"Mölndal säger: Nya skivan, ge oss lite hintar, snälla!

The Soundtrack of Our Lives säger: Brun & Rosa + ljumske - 45% + Hacienda= Herodotos/risgrynsgröt upphöjt till 88 X 3 > fågelskrämma a la Syd Barret + Fonus = Fullt ös Medvetslös! Betyg ++++++(hemkunskap inräknad)"

Mer kan läsas på länktipset.

Sv: ¨Norge historia ?

Helg Ernest:

Det där är en sån där Urban Legend.
Första varianten jag hörde utspelade sig på landsvägen i i norra USA (Montana?), och det var en ensam kvinnlig förare med bekymret.

Sv: Plagiat eller ?
Albert Hall: Eller... Hade inte den båten gått?

Helg Ernest: Botar inte gått, menar du väl?

Paddan: Och så har vi fler skämt på mitt filarkiv. Airport Gag och sedan kan man se vad de skrev för namn och höra hur det lät om man klickar på högtalaren. Som sagt barnsligt, men sådant behöver man ibland.

Salle: "I´ve got the little Fokker in sight", tja det krävs inte mer ibland för att förgylla en morgon.

Salle: Vissa var riktigt trevliga, roliga och får en att försöka söka reda på en massa sådana jag ska ha på jobbet. Ska nog försöka söka fram de otroligt roliga tedrickarna som gick in på flygplatser i london och bad asiatiska flyganställda ropa upp namn i högtalarna, som blir fåniga meningar när de säger dem. Riktigt fånigt men dock så roligt.

Sv: Maidens nya singel
nyz: Jag ska lyssna in mig på Tool. Lovar!

Sv: Maidens nya singel
mattias - 74: Skit i Maiden och Metallica... Det som gäller är TOOL för bövelen! Precis släppt ny skiva - bara att tjacka!

Såg förresten både Maiden och Metallica på Roskilde för 3 år sedan. Lätt seger för Metallica, fast jag aldrig gillat mer än "halvgillat" dom. Samma med Maiden. Visst ibland är det bra, men oftast bara tröttsamt.

mattias - 74: Bevisligen blir man fet av Mc Donalds.
Men jag fattar inte hur man kan bli fet av torr skosula, knappt någon dressing, stripps som stått och droppa av i en kvart.
Borde intre finnas så mycket fett kvar.

Dragan 2k:

Du som är fd McDonald anställd får väl såna gratis va??

mattias - 74: Inga problem Mattias.

Hur många vill du ha? 10 stycken? Jag är tät.

65selander:

En sådan här vill jag ha =)

Helg Ernest:

Skiter i vilket låten är förmodligen det mest oseriösta och det mest vedervärdiga som spelats på radion, när man under en arbetsdag lyssnar på p3 hela dagen så spelas låten fan7 - 8 gånger. SUCK!!

¨Norge historia ?
Kan detta vara sannt ? Eller hade dottern haft bilen innan ?
Men då borde ju batterina tagit slut, någon som vet livslängden i en sådan där ?

Helg Ernest: Såg en snutt av ett program för någon enstaka dag sedan där de tog upp Nirvana och extremt mycket punk och underground musik mm. Mycket intressant, men tyvärr så missade man väl 80% av programmet.

Frella: Günther gör snyggare videos och hans mustasch är fräsigare än Bäääshunters lilla tofs i nacken.

Man kan nog dra en paralell här. Var det därför Nirvana nissen sköt sig ?
Han vart rädd att karriären var slut ?

Deas:

Jag skulle bli förvånad om jag hade fel.

knaskamilla: Jag hoppas du har rätt.

Deas:

Jag tycker att man kan jämföra Nic & the familys karriär med Basshunters. Ja, när han inser att hans karriär är över kommer de i alla fall att vara extremt jämförbara. En hit, sen...ingenting.

knaskamilla: Å andra sidan så har väl Günther lyckats över förväntan, och i jämförelse med honom så måste ju Basshunter vara ett geni.

knaskamilla: Det återstår väl att se? En listetta är en bra start känns det som. Men det blir nog inget polarpris ;)

El Maco:

Det man undrar är ju om han verkligen trodde att han skulle kunna få en karriär utomlands. På riktigt, liksom. Snubben har ju inte ens en karriär i Sverige.

El Maco: Om jag skulle kalla mig "Slightly Insane Toad" och börjar göra mobiltelefonsignaler, kan jag då förvänta mig att bli stämd av Crazy Frog?

« · 732487 · »