Café

Grupper · 50701 inlägg · 1049 ämnen
« · 741562 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Maidens nya singel
HF: Jag har fortfarande bara fått hem fyra låtar :/

Sv: Maidens nya singel
Då var skivan genomlyssnad och det är ett riktigt bra album. Favoriterna just nu "Brighter than a thosand suns", "These colours don't run", "For the greater good of god" och "The Legacy". Finns flera som är riktigt bra, ska lyssna in mig lite mer nu. Ligger redan i startgroparna för att inhandla skivan den 30:e.

Bye Pluto, you had a good run
Pluto inte längre en planet :) Se länktips.

Sv: Cafe?
Mats Edström: Haha underbart :)

Skall ta alla Gin tips i beaktning specielt det med att hälla det i en trana... men att dricka Gin rent... nej fy då står jag hellre över. men tror jag får testa gin, tranbär o russian. Skall lämna rapport åp lördag eller nått.

mok:

12 Flaskor Whiskey

Jag hade 12 flaskor whiskey i min källare. Emellertid tyckte min hustru ej om detta mitt spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut alltsammans i vasken.

Som jag inte vågade säga emot henne, började jag mitt vanskliga arbete sålunda.

Jag drog upp korken ur den första flaskan och hällde innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur.

Så drog jag korken ur den andra flaskan och hällde innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur.

Jag drog sedan ut korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas, med undantag av det innehåll, som jag drack ut.

Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag sedan drack ur.

Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan och drog ut glaset.

Därefter tog jag korken ur flaskan, hällde vasken i flaskan och satte korken i flaskan med glaset och hällde whiskeyn på flaskan.

Då alla flaskorna voro tomma, stödde jag huset med ena handen medan jag räknade alla flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis.

För att vara säker på min sak räknade jag en gång till. Det blev 74 igen.

Då huset passerade förbi räknade jag det hela igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack ur.

Sv: Roliga länkar
Ambroo: hehe sån humor tröttnar man aldrig på...

Sv: Filmtips kväll!!!
Alisandali:

jaja men jag hade dålig koll på tiden :)

mattias - 74: Var ju lite bättre om du tippsade 18 minuer före den började , än 18 minuter efter .

Lumber Jack:

Annars kan jag tipsa om denna film =)

Ambroo: hehe det var tider det:)

Lumber Jack: Såg den på dvd här hemma förr i dag. Så vil du se den så måste du låna/hyra den.

Portello: Var och när?

Portello:

Fick inte Charlize en oscar för rollen !! Såg det riktigt dokumentären förresten om Aileen Wuornos man blev omskakad av att se den . Fruktansvärt bra !!

Monster, bra film om ett tragiskt människöde. Se den.

mok: Slå bort tranbersjuicen och ta appelsin juice istället.
Alternativt.
Gin oavsett fabrikat och Cream de menth.
En uppfriskande "Tandborstning" som tar raket fart.
Betongkeps varning.

Metal Guru: Om man häller ginflaskan i en trana då, samtidigt som man bär juice? Borde kunna bli intressant.

mok:
vad sägs om att slå ut tranbärsjuicen i slasken, samtidigt som du sveper gin-pavan..?

knaskamilla: Skall jag byta bägge ingredienserna? Då spricker ju hela min tanke.. :) Vill bli av med min tranbärsjuice i kylskåpet o har massor av gin.

mok:

Det förstås, det är ju inte världens godaste juice. Du kanske kan byta ut de bägge ingredienserna mot något annat? Jag rekommenderar Del Montes äpple/apelsin/passionsfrukts-juice.

knaskamilla: Säkrast så kanske men juice konsumtionen blir allt för hög :)

Mats Edström: Nejdå längtar bara enormt till fredagen och försöker förgylla denna dagen mitt i veckan med att komma på sätt att förbruka min gin samt tranbärsjuice jag har hemma :)

mok:

Jag rekommenderar 0,5% gin och 99,5% tranbärsjuice. Säkrast så.

mok: Måhända man skönjer en mitt-i-veckan-eftermiddags-fylla här???

mok: Varför inte en... Ruby
Star Ruby gin, tranbärsjuice & grapejuice
Eller en... Wibble
Plymouth gin, Plymouth sloe gin & Créme de Mûre
skakas med tranbärsjuice & grapejuice
Eller en gammal hockeyfavorit fast utan gin...
Sergei Makarov, Stolichnaya razberi, Créme de Framboise & hallonpuré
skakas med tranbärsjuice

Frisco: Tonic känns på nått vis uttjatat läste nånstans att man kunde ta russian istället. Får la se om det funkar kanske.

mok: Gin och tonic + tranbärsjuice. Enkelt värre.

Sv: Önskas köpa !!
Undra om skulle köpa en av de hör bilarna...

Cafe?
På cafeer dricker man drinkar? Eller?

Nåja nån som har nått tips där blandandet av gin och tranbärsjuice ingår?

Sv: Carola!
westerlind: Är man rädd om sin unges liv så låter man den inte sitta i knät och ratta om bilen är utrustad med Airbag som Carolas är. Det är livsfarligt. Men sedan väljer kanske vissa att lägga sitt öde i guds händer... (c:

MorganaLefaey & claesw: Just det.

claesw: Nu verkar det ju som om det är på en privat väg upp till huset, om jag inte förstår det hela fel och då är det en hel del som du säger..... Varför ska vi bry oss?

Hade det varit runt ett kvarter så förstår jag om grannar av någon anledning skulle reta upp sig, även om inte jag skulle gjort så.

När det gäller denna historia är den främsta reflektionen att vi faktiskt inte har med händelsen att göra. Att nån djävla fotograf ligger och smyger i buskarna när hon ska komma hem är djävligt lågt, och är långt mer anmärkningsvärt än vad bilden visar.

Tänk om vi börjar fotografera och publicera allt vad folk gör privat bakom gardinerna och sedan sitter och har åsikter om hurivida de verkligen borde "använda handklovar sådär", eller "stoppa in den där bak"...

Deas: Det kan du ge dig fan på att jag fick : ) Och jag kulle defenitivt låta mina egna barn göra det dock ej i en bil med air-bag. Men det är väl så att jag absolut inte gillar carola, antar att det är därför jag är så pigg med "motorsågen" nu.

Deas: Jag fick i alla fall göra det, men det var mer på en grusväg vid sommarstugan där inga andra bilar kör. Nu lär det säkert vara på någon väg som inte är speciellt trafikerad och hastigheten lär vara låg så jag skulle troligen inte sagt något om jag sett det.

Kapten Lindow: Fick du aldrig göra sådär som barn? :)

Kapten Lindow: Glömde förstås! Audi verkar ha krockkuddar som löser ut i tid och otid. Men och andra sidan, vad tror du händer då om kudden ofrivilligt löser ut i 130?

Kapten Lindow: Vad är det för skenheligt att låta barnen glädjas åt att dom TROR att dom kör ? 99% utav alla ungar har suttit bakom ratten på en körande bil. Den sista procenten har nog ingen bil eller så är dom extremt nitiska föräldrar och borde aldrig skaffat barn, för dom förstör dom mentalt med sin kadaverdisiplin.

1/ När man kör med ett barn bakom ratten, så kör man så sakta att ingen krockkudde i världen skulle lösa ut och ingen förälder skulle hinna ta komandot över bilen så ingen dikeskörning är möjlig.

2/ Naturligtvis kör man där man är helt ensam på gata/Väg/Fält etc.
Så en kollision mellan andra fordon existerar inte.

3/ Kan man inte hantera 1/ och 2/ som ansvarig bilförare. Då skall man inte ha körkort själv, för då har man inte omdömme att framföra ett fordon själv.

Metal Guru: Det är min uppfattning ang. henne generellt sett. Skenhelig kanske är fel ord men falsk då?

Kapten Lindow:
skenhelig?
så vilken av Guds tio bud har hon brutit mot nu?

Är det inte lite mer ´tanklös mamma´över dagens tilltag?

Helg Ernest: Liten poäng det där med air-bagen dock, När jag "rattade" morsans folka för ca 25 år sedan fanns ju ingen sån. Sen tycker jag lite som mattias-74 när det gäller carola, känns som en skenheligjävel det där...

Radisportens grodor är rätt roliga.Åtminstone en del av dom.

mattias - 74: Jag har då haft alla mina 3 bakomratten mycket tidigare än 8 års ålder. Det skall böjas i tid det som krokigt skall bli, heter det väll ?
Jag hoppas ju du är fullt medveten om att föräldern fortfarande styr och sköter pedalerna. Finns det nått stoltare än ett barn som fått "köra" pappas bil ?

Där har du missat nått, julafton kommer bara 2a

Portello:

ja jag vet!

mattias - 74: Haha, du är rolig du.

Dragan 2k:

Ja det säger jag ingenting om men jag hade naturligtvis tyckt likadant om det varit nån anna kändis men nu råkar det vara Carola och jag är inte förvånad! Människan är rubbad!!

mattias - 74: Jag tycker som Helg Ernest. Detta är ingenting. Det är ju inte direkt som så att Carola bara sitter där och låter ungen styra hej vilt.

Det här är bara ett typexempel på svensk media och framförallt Aftonbladets jagande av en kändis - rena papperazzifasoner.

Helg Ernest:

haha nej det har jag inte men det handlar väl vad man har för ansvar som förälder.? Jag hade aldrig satt min son bakom en bilratt vid 8 års ålder!! Oerhört korkat och ansvarslöst som jag ser det

mattias - 74: Du var lätt ordningsman i skolan också ? ( c :
Bara retas, alla har väll fått ratta bilen när dom är små.
Det har säkert du också

mattias - 74: Du måste ha haft värden torraste perfektionist föräldrar. ( c ;

« · 741562 · »