Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Poffa: Man kan inte mer än att hålla med. OK att det säkert är mycket lättare att få rätt på resorna hema i TV-soffan men resten. Dom får ledtråd att det är en mälarstad och köping. Då säger Wikegård LINKÖPING!
Niklas lär ju ha åkt buss mellan Stockholm och Linköping ett antal gånger så han borde ju veta bättre.
Sitter och ser på På spåret. Wikegård och Alexandra Zassi är ett av lagen. Nog kan man säga mycket om Wikegård, men någon stjärna på det här är han inte. Undra vad han har för intressen utanför hockeyn? Knappast musik, kultur eller geografi.
Han har väl inte direkt stor hjälp av Alexandra Zassi heller. Herregud, de kan ju till och med mindre än mig.
LL:
Man kan tillägga att tornen var byggda på ett oerhört stabilt sätt - så länge alla inblandade balkar var oförändrat starka. Ju längre ner på tornen, desto viktigare var det att allt var intakt - beroende på överliggande våningars tyngd.
Sånt trams som man kan läsa som 'bevis' här och där, som exempelvis att 'brinnande flygplansbränsle kan aldrig hetta upp stålbalkar över deras smältpunkt' är helt korrekt. Men ingen har väl ändå hävdat att balkjävlarna måste smälta bort för att korthusen (som det faktiskt var frågan om) skulle kollapsa.
Jepp nu är jag rätt övertygad om att det är Bronski Beat som jag har tänkt på hela tiden. Låten är "Smalltown boy".
I orginalet är slingan spelad på synth och går mycket fortare men nog är det samma allt.
Stigsson: Blev tvungen att se om man kunde hitta Laidback & Bakerman-videon och se...
[url=
Hyffsad (fast rätt seg) låt som aldrig skulle slagit om dom inte gjort en asball & galen video.
Här är en lite galen och annorlunda video fast här är dessutom låten och gruppen mycket bättre .
[url=
www.youtube.com/watch?v=EoHfgIHvQE8]The Bravery - Fearless[/url]Gissar att du kan ha en poäng här, Stigsson:
Säg emot mig nu när jag gissar då, gott folk:
J som i Sony Ericsson J230i (snikmodell)
M som i Sony Ericsson M600i
P som i Sony Ericsson P990i (PDA)
K som i Sony Ericsson K800i (med sjusst Kamera)
Z som i Sony Ericsson Z530i (vikbar historia)
Jag vet att jag är en old fart som inte hänger med i dagens digitaliserade samhälle, och nu när vi klarat av den biten undrar jag om den samlade HS-kompetensten kan knäcka denna julnöt:
Vad står första bokstaven för i Sony-Ericsson-telefonernas modellbeteckning?
Jag gissar t.ex att W i W300i står för 'Walkman', vilket vi gamlingar kallade för Freestyle då vi pressade ned dem i våra jeansjackor.
J som i Sony Ericsson J230i
M som i Sony Ericsson M600i
P som i Sony Ericsson P990i (PDA?)
K som i Sony Ericsson K800i
Z som i Sony Ericsson Z530i
Och vad står i för? Inte fan är det interlaced eller injection i varje fall, som det gjorde på min tid.
Svar till okysst och undrande.