hellge: Visst är det så ett exellent popband som vilar tryggt på en grund av Black Sabbath-älskande. Jag gillar även Wannadies tidvis (otroligt coolt gruppnamn och det före dokusåpatiden), trots att dom är från Schtaan. Men säg det inte till nån.
Sedan finns det en skröna (?) om att Ozzy skickade Nina ett fång rosor efter han hade hört Sabbath bloody sabbath, men jag vet inte riktigt sanningshalten i detta.
Fan Lumber, jag missade denna när jag gick igenom trådarna igår. Underbart bra alltså. Jag röstar för att "Koftorna" är lite coolare än annan gitarrpop i samma genre. De verkar ju faktiskt lyssna på tidig Sabbath eftersom de gör covers på dem.
Då får man åka räkmacka in i alla kapital, som Pierre Bourdieu brukar säga.
Tackar för utmärkta bidrag. Visste att Cardigans gjort flera Sabbathlåtar, men laidbackverisionen på Changes kände jag inte till.
Mest roligast och udda covern någonsin i min bok finns inte på YouTube. Det är norrmannen Öystein Sunde som gör en acapella på You Really Got Me. På norska.
Jag var egentligen ute efter en annan variant på denna schlager som jag hörde på p4 på den finska radion som är mellan 18 och 19 strax innan sportradion. Det var en kubansk variant av Lordis låt. Fantastiskt bra med bosanovastil. Den lät ungefär som Buena Vista Social Club.
Wayne Gresky: Yeah, Ian Astbury är en fantastisk sångare och, förutom Nyinkommit, så är The Cult jag kollar efter i begagnatshopen...
www.youtube.com/watch?v=xORUCLvvjzQ mycket fuck där i Pearl Jam-tider och kanske hade då inte den gode Ian "The Doors" i åtanke när han oxå fuckade 60-talet..... hursomhaver, en enligt mig fantastisk sångare...
Kuriosa 1. I slutet av ett avsnitt av Seinfeld, det där Kramer har satt sitt titthål så att man ser in i lägenheten, så sjunger han en truddelutt av Mexican Radio.
Kuriosa 2. Celtic Frost har spelat in en cover av tidigare nämnda låt på Into the Pandemonium. En betydligt bättre version än orginalet dessutom om du frågar en finsmakare som mig.
Jag träffade 2 st i helgen som verkligen hade dåliga löner med våra mått mätt. Själv tyckte dom att dom tjänade hyffsat, dom hade pengar till det behövde, The company take care off us sa de. Det var 2 Rumäner, dom förklarade att genomsnittslönen var på 250 Euro. Då kan ni ju själv tänka vad de tyckte om att en öl i baren kostade 5 Euro. Det är ju nästan en dagsförtjänst.
Försökte bjuda dom på öl, men icke de var för stålta för att acceptera det.
Som vi alla vet, Gratis är gott, men inte när man har ståltheten kvar.
Sedan finns det en skröna (?) om att Ozzy skickade Nina ett fång rosor efter han hade hört Sabbath bloody sabbath, men jag vet inte riktigt sanningshalten i detta.