Lumber Jack: Jag sörjer också. Han, Fidel, satte P för den största barnporrhärvan någonsin i världshistorien. Folket på Cuba var till salu från foster till död. Folk med multum pengar och maffian köpte vid behov och på plats. Om inte annat så sändes människan per post till staterna.
Fidel blev en överliggare. Sådana är sällan hjältar.
Dessvärre har kummunistjäveln skrivit in sin bror som sin efterträdare i den kubanska successionsordningen, så kubarna kommer troligen även fortsättningsvis att leva på 50-talet, och då snackar vi inte amerikanskt koreakrigboosteconomy...
Helg Ernest verkar sörja... depp supa, typ ... 1886...
Dream Team: Fidel Castro är en romdrink av typen long drink. En äkta Fidel Castro innehåller mörk kubansk rom, juice av en halv limefrukt och ginger ale. Serveras med is och en limeklyfta i highballglas. Man kan råka på avarter där det används spiced rum istället för mörk, eller coca-cola istället för ginger ale. Använder man coca-cola heter drinken dock Cuba Libre.Ett av minerna från det spansk- amerikanska kriget 1886.
(I den här gästboken så är det väl som tur är relativt fritt att på egen hand skapa trådar, självklart så länge de passar in hyfsat samt att de rent generellt har någon slags intresse för övriga läsare.)
Följande inslag dök jag på av en slump. Saxat från Expressen:
"Lokaltidningen Norra Skåne gick under fredagsförmiddagen ut med nyheten att Kubas diktator Fidel Castro avlidit. -Vidmidnatt svensk tid kommer de gå ut med det officiellt på Kuba, säger nyhetschefen Maja Ögren Andersson."
True or false? Nyhetsvärde = noll eller snart på världens alla löpsedlar?
Vad jag är ute och far efter är grupper och artister som säger sig ha gjort en låt men i själva verket har de snott den från någon annan. Jag menar inte covers, utan stölder.
Först ut är den i dagarna flitigt spelade Håkan Hellström-kopian Florence Valentin med låten ”Pokerkväll i Vårby Gård”
Salle, jag menar att den absolut måste vara stulen. Han har inte bara snott den, han har dessutom snott från The Clash. Låten han har använt sig av är ”Rudie Can’t Fail” från mästerverket London Calling:
Svältpolitik? Det är inte möjligt! I Johan Staël von Holsteins Sverige så har alla fått det bättre.
Den mannen borde fanimej blivit predikant.
Förresten är det någon som förstår sammanhanget? Är det så att det bara är rasister som är lata och ligger på sofflocket och lyfter bidrag? Eller vad fan menar karln?
hellge: Då det verkar finnas en rädsla över att starta en ny så gör jag på detta vis och slänger in den i den allmänna tråden och ser om någon hänger på för i så fall är det väl bara att skapa en tråd då det tydligen behövs en.
Ja vad säger man, skall en grupp som Epica verkligen pröva på en sådan här låt? Nu tycker jag inte den var dålig men nog är orginalutförandet bättre.
Men du kanske mer tänkte på att man söker specifikt efter en bra och en dålig version där man verkligen hoppas på att musikpolisen kom och tog de som gjorde låtstölden?
I så fall kommer ett orginal och 2st halvtaskiga låtstölder här.
Gidde: Inte en blekaste aning. Inte direkt en sådan adress som man bara får för sig att prova och den jag fick den av kanske helt enkelt är lite långsammare än övriga att få tillgång till annorlunda information.
MorganaLefaey: sen så kan man fråga sig hur jag lyckas få en så otrolig knepig mening med "tydligen som blir" samt "till aftonbladet om man går fyllir i" Ja ni förstår nog ändå.
knaskamilla: Fick igår ett mail med denna info. Undra om det är aftonbladet eller någon annan som har länkat vidare från denna adress. www.aftonhoran.se
Tydligen som blir man omdirigerad till aftonbladet om man går fyller i den adressen. Bara lite totalt oseriös kuriosa till trådnamnet.
Alisandali: För oss tidiga sjuttiotalister postar jag följande lilla minnesvärda signatur. Detta i avsaknad och längtan efter en riktigt bra höstdeckare man kan följa.
Wayne Gresky: Tycker det finns en hel del vackra namn runt om i världen, men Millwall tycker jag har ett ganska fyndigt namn på sin. "The new den" vilket då kan översättas till "den nya hålan". Men de tänkte nog mer på det nya boet eller något.
Om man nu ska definiera vad som är vackert och inte bör man också titta på de olika språken. Min utgångspunkt är att de anglosaxiska inte kan var vackert på grund av sin stelhet. Att de engelska blir vacker håller jag inte med om. Jag tror att det beror på att vi är med uppväxta med engelsk fotboll via tipsextra. Således är de engelska namnen känslomässiga för många, snarare än estetiska. Jag kan hålla med om att Withe Hart Lane kan vara tilltalande. För min kickar de latinska språken ass med de anglosaxiska. Ska vi kanske ta Benfikas stadion Estadio da Luz som betyder Ljusets stadion. Till och med ett så torftigt namn som Kommunalstadion blir vackert på italienska - el Stadio Comunale.
Kanske kan ta någon tysk stadion som bubblare. Varför inte Borussia Dortmunds Westfallenstadion.
Fast snyggast är nog Kempevallen, estetisk vackert, känslomässigt fantastiskt och nostalgiskt enastående
Det är inte bara provokativt. Det är jobbigt att se en uttrycksfull och till synes intellektuell skribent så genomskinligt avslöja sina bister i form av egenkärlek. Att försöka lysa genom att överkatta sin egen ... | Läs mer
Fidel blev en överliggare. Sådana är sällan hjältar.