Det vart lite knäppt med hatten på Johnny... Hursomhaver så bär både Johnny och Jimmie hatt här om ni inte trodde mig: www.youtube.com/watch?v=Tfi1CUoMLoQ
Det sägs ju att om man döper barn till Jimmy, Tonny, Ronny, Johnny, Sonny, Conny, Bonny, så tigger man om problem, det sägs ju så. Jag tycker inte det stämmer för släkten Van Zant har stansat sig in i rockhistorien trots att de är ena rackarns hillybillys...;-)
Metal Guru: Precicely. Sad wings of destiny är en hårsmån från helt perfekt. Ingen låt kommer kunna konkurrera ut Victim of changes, någonsin. Stained Class menar du förstås. Ja, den är god trea hos mig, efter Sin after sin. Sen kan man förstås hitta inslag på både tidigare och senare skivor som når liknande höjder. Men det är förstås helheten som räknas.
Metal Guru: Priest ger man aldrig upp, det är en gammal regel. Även jag har dock haft mina tveksamma ögonblick genom alla år. Det tog sin tid att smälta inslagen av trummaskiner på "Turbo"-plattan, som exempel. "Screaming for vengeance" från -83 är en av de bättre alstren bortsett från -70-talet då de verkligen nådde himlen ett par gånger. Det var väl den plattan som gjorde att de breakade i USA och nästan fick en andra karriär.
Underbart dålig video, eller nåt. Att man inte tänder eld på Marshall-stackarna i slutet är väl en gåta i sig. Ja, eftersom i stort sett allt annat ser ut att brinna. Låten i sig är dock en av mina Priest-favoriter. Jag vill minnas rätt så glada lyssningar till "Point of entry" (från 1981) under mellanstadieåren då det verkligen begav sig.
Paddan: Nåt liknande hände mig också, servern verkade ultraseg - och jag slutade på noll poäng och 2:00 tid. Men jag vann matchen ändå, eftersom min kombatant var ofin nog att walka-over.
'Tur som en tokig' är min summering av min egen insats so far.
Frisco: Vad bra det gick den här gången då. Mitt under mitt spel kommer det upp "sidan ej tillgänglig längre" och när jag klickar igång tävlingen igen så har den hoppat från andra frågan till sista frågan. Nä, bäst att lägga sig under täcket och kurera sig.
Gidde: Nä, hon är inte intresserad öht. Ville bara ha lite fler frågor att svara på, men dom du säger: det finns ju andra ligor att tävla i. Watch out.... :-)
Gidde: Jo, men det är ju det jag gör också. Undrade bara om det är Ok att regga ngn som har en egen mailadress på min dator och som inte är medlem på HS?
Frisco: En fråga: är det Ok att regga min särbo som användare då hon har egen mailadress fast på min dator? Och att jag således tävlar i hennes namn sas? Man är ju en ärlig person....
Gidde: Det verkar inte fungera att göra om seriesystemet. Det man skulle kunna göra är att starta en helt ny liga där jag för in de som vill vara med efter ett rankingsystem som man lätt kan se om man tittar på tabellerna. Har mailat vetligan och frågat.
Gidde: För att alla ska veta hur man gör så kopierar jag in detta:
Hello. Snart dags för en ny omgång i Vetligan.
För er som redan är med i ligan händer inte så mkt mer än att ni automatiskt blir med nästa omgång. De som är med men inte spelat sina matcher plockar jag dock bort.
De som vill joina ligan är självklart mer än välkomna.
Å då hamnar vi i Japan hos ett band som nog faan är bland det galnaste jag någonsin sett, å då har jag endock sett en del... Håll till godo med lite attityd Made in Japan...:
Sedan avslutar jag 3 från en med lite grym kanadensisk rock'n'roll. Den här mannen spelas flitigt och hårt i NHL-rinkarna. Mitt öra säger att han är inspirerad av inga mindre än Thin Lizzy...:
Tror att denna hamnar under ämnet musik.