Underbart program just nu på SVT2 om kören Young @ Heart där körmedlemmarna har en medelålder på strax över 80 år och som sjunger Outkast, Coldplay, The Clash mm.
Paddan: Vill man ha väldigt lättsmält så är inte chuck så dålig serie. Men inte direkt så att den kommer speciellt högt på listan över rekommenderade serier.
Poffa: Haha, jag som är inne på den sidan 3ggr i veckan men kunde inte komma på att gå in där. Skam. Var Editors - The weight of the world. Tyvärr så hjälpte det inte speciellt mycket då jag fortfarande inte kan komma på vars jag hört den förut. Men är i alla fall en fin låt, ja så länge det inte är live-versionen då som inte alls är speciellt skön. Tackar tackar.
MorganaLefaey: Hmm, kanske bäst att börja kolla på den där serien då. Laddade ner avsnitt 1, tillsammans med första avsnittet av Pushing Daisies, Damages och Sarah Connor för ett par månader sedan. Tänkte att det kunde vara bra att ha på resorna hem. Men de har förblivit osedda.
Såg chuck avsnitt 6 idag och i början av avsnittet så körde de en riktig hångellåt som jag tyckte mig känna igen men som man inte riktigt kan sätta fingret på. Någon som ser serien som kan säga vad det är för låt. Hatar när man får en låt på skallen som man känner igen men inte kan plocka fram namnet på.
Paddan: Hahaha. Varför inte. Problemet är väl att om man fortsätter med sitt vanliga leverne så är de inte så synliga efter en månad eller två. Inte direkt som ett tuttjobb som alltid kommer göra brösten större. Kanske blir poppis snart att lägga till lite fett så man får större mage. Det lär väl bestå.....
"The pupil's mum had ordered an agency to give her son a "surprise" on his 16th birthday - and the teacher had even agreed to film the prank.
But it all went wrong when the unnamed company sent a stripper dressed as a policewoman instead of a "gorillagram" - in what it called a booking error."
Ulf Lundell snor ju friskt "Cinnamon girl" och döper den till "En vandrande vän"... Här gör skaparen av låten den på konsert...: www.youtube.com/watch?v=fOCnDAwqWyg
De enligt mig mest fantastiska video som någonsin gjorts... Jag har varit i Greenwich Village och stått utanför dörren till Blue Note och önskat att Mr Neil Young bara kom dit... Den här sången gjorde Neil för att han som artist visar att han inte prostituerar åt Pepsi, Coke och annat crap reklamfilmsmässigt som många artister gör... www.youtube.com/watch?v=7gUIR1W_1Hw
Hmmm, Keith Richards rular ju Totta i detta... Booooze and pills and powders, you have to choose your medicin...så kan det vara oxå... www.youtube.com/watch?v=DXxews1G3wA
Huge: Brukar inte duellera så mkt. Men jag mötte ALisandali häromdan. Just nu har jag en computter istället för en dator. Jag gillar utmaningar bättre. Och då absolut inte nödvändigtvis frågor av sportkaraktär.
Frisco: Varför inte joina mig och Gresky i Duellen på Vetgirig.nu? Tror det är några andra från HS som också är därinne och härjar ibland. Mer allmänbildande frågor förstås, men det borde väl passa dig? Eller är du en ren sportnörd? :-)
Wayne Gresky: Jag tror vi har blivit totalt lurade. Kolla vem som leder div 1. Han kunde väl åtminstone ha väntat lite grand med att dra iväg till ledningen? Det hade iaf sett snyggare ut... ;-))
Wayne Gresky: Just nu är mitt specialområde luddiga elevomdömen. Men ett tag var Boktipset ett måste, nästan lika mycket ett måste som Hem till Gården är idag.
Jag måste säga att det är enormt hemmabetonat så här långt. Man kunde tro att hemmaplan inte hade så stor betydelse i frågesport, men statistiken säger något helt annat. Idel hemmatriumfer i div II t ex.