Café

Grupper · 50550 inlägg · 1049 ämnen
« · 939756 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hemmabio
Per HApps:

Själv kör jag med:

www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=116540

Som jag driver med:

www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=124200

Ihopkopplat med:

www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=100870

Det är det grymmaste jag hört, fast i ett rimligt format.

Sv: Efterlyst!
spud:

Killen i den videon som du nämner var väl en lovande fotbolsspelare också som mer eller mindre gjorde ur för sig och vad jag minns av det som händer efteråt så fick han inte spela mer fotboll i laget.

Vissa väljer verkligen hur de vill leva

Sv: Efterlyst!
mattias - 74 Jag håller med, hasse jonsson är min favorit ikväll också, tätt följd av salle.

Om jag ska vara lite allvarlig så brukar Aro göra lite sånt där, han sa nåt liknande om den uppmärksammade misshandeln på norrmalmstorg som videofilmades med en mobilkamera. Den gången var efterlyst väldigt lyckat.

Efterlyst!
Sitter och kollar på Efterlyst som alla andra torsdagskvällar.

Denna kväll blir jag dock förvånad över att Hasse Aro i direktsändning innan ett reportage säger att den här typen av brott gör mig personligen väldigt upprörd.

Inslaget handlar om en 14 årig flicka som i en gångtunnel stöter på 3 killar i 16 - 17 årsåldern,

Den som är ledaren in det här gänget börjar misshandla flickan och när flickan säger att hon vill ha tillbaks sina hemnycklar spottar hon honom i ansiktet. Hon bli lämnad ensam och inga spår efter dessa förövare innan reportaget.

Hasse Aro sa efter inslaget när de hade gett beskrivning på gärningsmannen / männen att nu vet vi alla vilken liten fegskit du är.

Hoppas nån annan får tag på honom innan polisen .

Hasse är min favorit denna kväll

Sv: Hemmabio
Per HApps: Blir nog bra. Kör själv med dessa (se länk)
Tyvärr så uppskattar inte mina grannar mig när man poppar eller spelar spel.

Hemmabio
Lyssnade på www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=275400&product_id=629342 i veckan, så nu kommer inget att vara sig likt om några dagar när min "julklapp" levereras inom kort.

Det var det grymmaste jag hört på länge, fast till ett överkomligt pris.

Återkommer när det är installerat med en lägesrapport.

Sv: Vetgirig.nu
mattias - 74:

Det beror nog på hur frågan är formulerad. I vissa fall kanske man bör tillåta det du skriver, medans en del andra svar ju kan bli helt fel om man tillåter det ;-)

Men du har ju alltid chansen att felanmäla en fråga, men det är ju knappast Frisco du ska rikta felanmälan till :)

Frisco:

Jag protesterar kraftigt. Varför får man fel för rättstavning när man missar mellanslag :)

Frisco:

Kan vi inte ha en liga som grundar sig på antal poäng / sekund?

Det är nog den enda man kan vinna! :)

Snabbhetsligan div 1 efter 3 omgångar:

1) AGF 1.27
2) Frisco 1.34
3) Keken 1.42
4) Poffa 2.25
5) Sall00 2.28
6) Rackham 2.39
7) Mattias-74 2.45
8) Fruitdrop 2.52
9) MGuru 3.22
10) Dream_Team 5.16

Sv: Tv-tipset
65selander:

Kom på nästa match så kan vi ses då istället, det vore roligt!
Olle har jag ju redan träffat, så det gör inget att jag är bortrest nu när han kommer ;-)

Frisco: Jo jag försatår det och man får tacka för erbjudandet men som sagt var så blev det Tyskland helgen efter istället. Fast Olle håller nog ställningarna. ;-)

65selander:

Skottland - Italien blir nog en höjdare.

65selander: Jag ska se MoDo - Brynäs live på lördag.

Stigsson: Bandy är kul att se på, även på TV.
Fast nu försvinner den goa känslan att stå ute också eftersom det kommer att bli krav på hallar.

65selander: Bandy huvudmatch? Hur tänker du då?

hellge: Lördagen blir en dag/kväll i sportens tecken iaf, tur man är singel ;-)
De i fetstil blir väl huvudmatcherna sedan så får man zappa tills Sverige matchen börjar. Skottland-Italien kan bli en höjdare,
12:00 Dynamo Moskva - Edsbyn
(Europacupfinal)
TV4 Sport Bandy
15:00 MODO Hockey - Brynäs IF
Elitserien
Säsongskortet Ishockey
18:00 Skottland - Italien
EM-kval
Canal+ Sport 2 Canal+ Sport Weekend Fotboll
18:30 Södertälje SK - Luleå HF
Elitserien
Canal+ Sport 1 Canal+ Sport HD Ishockey
20:30 Nordirland - Danmark
EM-kval
ViasatSport 1 Fotboll
22:00 Spanien-Sverige
EM-kval
Kanal 9 Fotboll

Dream Team: Jag fattar inte varför du inte utnyttjar hela tiden varje gång;-)

Herminator: Vissa ligger ju i topp, än så länge med full pott...

Ödmjukheten är min tjänare.. ;-)

Sv: Roliga länkar
Blommor och Bin?

Herminator:

Känner igen det där.
Åkomman stavas även Hybris..

;-)

Gidde: Vilken sabla sopa jag var i omgång 3. Gick in med Hybris efter 4 rätt i omgång 2. Fort med fel lyder eftermälet, klant... )c:

Sv: Bästa utländska skådis (manlig)
Cruise och Travolta är grymma här!
www.youtube.com/watch?v=YJCpc-1eVB8

Sv: Iron Maiden!
willysson: Jag har ingetdera, känns kanon det också!

Poffa:

Stadion är mitt 1:a val av arena. har sett dom där tidigare 3 gånger så samt på Ullevi men jag tror mer på Stadion denna gången =)

mattias - 74: Jag har ståplats på Ullevi och sitt på stadion

mattias - 74: Stadion? Vilket tråkigt val av arena. Vi valde Ullevi istället. Etage L2, långsida nära scenen, i princip längst ner. Kommer se hur bra som helst och det kommer bli en grym spelning. Jag längtar redan.

Metal Guru:

Fick du nån biljett ??

Jag har en stålats till stadion.

Sv: Roliga länkar
Någon som behöver dubbfria dubbdäck?

;-)

Wayne Gresky:

Det har jag också reagerat på, men det kan ju vara så att alla får alla frågorna genom hela serien kanske?

Dvs, de frågor som Friscos match har denna gång, dom får jag när jag möter någon annan i den divisionen, men en annan omgång?

Men det låter ju lite svårt att hålla koll på, så jag håller med om ditt resonemang!

Är det inte rätt korkat att de räknar antal rätt istället för poängdifferens? Nivån på frågorna är ju oerhört varierande...

Frisco:

Bara gult va skönt

Starzign: Bra jobbat.

mattias - 74: Gult kort till dig;)

Gidde:

Jag måste ju vara hjälpsam =)

mattias - 74:

Den enda du ställer till det för är ju dig själv.
Du torskar matcherna och åker neråt i seriesystemet, men å andra sidan är du ju redan van med det! ;-)

*oops*

Gidde:

Jo visst men hoppas som sagt att jag inte ställde till det för mycket nu för i så fall ber jag om ursäkt frisco :-)

mattias - 74:

Den du möter kan ju utnyttja hela tiden om den vet att du svarat ett antal fel, t.ex

Gidde:

det är ju ingen som vet vad det är för frågor jag skriver ju knappast ut dom här eller vad menar du ?

Frisco:

Jag hoppas att de som skriver i tråden hur det gått för dom verkligen inte skriver det på fullt allvar?!

Eller?
Detta måste undersökas när deras matcher är slutspelade...

Frisco:

Skitfrågor, hoppas Rackham missar nu jag fick 2 av 4. Blääää

Frisco: Den här omgången gick kanon. Full pott:D

Ny omgång i HS-ligan idag. Glöm inte bort det, gott folk.

Sv: framtidens bränsle
hellge: Det är ju bara styvt 250 meter ner till kraftverket så köper jag lite skarvsladd på Clas Ohlsons så är är det ju bara att plugga in.

NuMo:

intressant ide, hördu. En sak bara, om du ska ha slöfockar som gräver, så blir det ju inget. Men om du nu får fart på dem bör du också räkna in att slöfockarna ager värme. Den kanske går lagra.

Bergvärme är finemang. Om du dessutom väljer vattenkraft-el så blir du en hjälte. Visste du föresten att Sollefteå kommun är tvåa i Sverige på att producera hållbar el.

Bara en sån sak

hellge:

Jag har nyss fått ett 200 meter djupt hål borrat i trädgården. Ur det kommer jag att få värme. Det sägs att det finns en hel massa värmeenergi ännu längre in i jorden så förslaget är som följer.

Skall bara berättta vad jag egentligen tänkte först:

Jag har ju lovat att börja gräva en grop med hjälp av arbetslösa slöfockar så fort jag vinner ett par hundra miljoner, eller något liknande. Det skulle mest vara ett symboliskt hål för att bevisa människors naturliga nit, ungefär. det enda som oroat mig är om Ångermanälven plötsligt skulle få för sig att bryta igenom och vattenfylla hålet, alt. förvinna helt och hållet ner i djupet. Jordmassorna skulle jag använda till att fylla upp Hallstaberget här i Sollefteå med. På det sättet skulle dubbla effekter uppnås.

Nu går det ju att sikta lite högre, eller snarare sjupare än vad mina småpengar skulle räcka till. Det enda som krävs är lite skattemedel. Med dem så bekostar vi ju grävmaskiner, dumprar, spadar och hackor. Bidragsfuskande skattesmitande arbetslösa soffliggare har vi ju gott om och de är ju skattefria om man sätter dem i arbete, så de får bli arbetare. Effekten blir återigen minst dubbel. De lata blir olata och arbetslösheten blir 0% och sysselsättningen 100%. Om alla ligger i riktigt och drar åt samma håll så borde vi ganska snabbt komma ner till bråddjupet där det finna massor med energi, helt gratis att ta hand om.

Den enda risken som jag ser det är att magma plötsligt skulle börja välla okontrollerat ut ur hålet utan att vi hann använda upp den och att den skulle sprida ut sig över norra halvklotet och genom tyngdkraften rinna ner mot sydra sidan av jordklotet och hota mänskligheten där. Vi som bor norr om Ångermanland kan ju lätt ta oss norr och över flödet och därmed vara på den säkra sidan.

Lumber Jack:

På tal om Maiden så var det den årliga Monsters of Brux igår. Där Östersundsbandet Trooper stod för Maidandet. Mycket bra faktiskt. Mycket bra likhet med sångar-Bruce. Precis som jag hoppades spelade de flest låtar från Piece of Mind-plattan från 83.

Dio och Aerosmith var också där. Hellge var nöjd när de spelade enbart gamla Aerosmith. Ragdoll med slideguitar var lysande.

Say yeah, Hallowed be thy name -
www.youtube.com/watch?v=MJDdJoBTwYE

Per HApps:

Jag tror att kärnkraften kommer att få en pånyttfödelse. Det är redan alldeles för sent att byta ut de kinesiska, tyska och amerikanska kolkraftverken. Men något måste vi göra ändå, eftersom vi förmodligen inte har hittat på någon vettig ersättning till kolkraften. Därför kommer kärnkraften vara det man satsar på. Jag gillar det inte, men så kommer det att bli, gissar jag.

Frågan är inte längre om det blir klimatförändringar. Frågan är hur stora de blir. Det absolut största hotet är när glaciärerna smälter. Indien, Bangladesh, Pakistan Kina och resten av Sydostasien får sitt dricksvatten från glaciärerna i Himalaya. Dessa smälter snabbt just nu och en dryg miljard människor kommer att bli utan dricksvatten.

Apropå etanol, så är det inte lösningen. Det är en av löningarna. Jag tror att en av professorerna i artikeln har fel, gissa vem: www.sekab.com/

Här har vi en länk till Nobelpristagaren IPCC, en läsvärd svensk översättning:

www.naturvardsverket.se/Documents/publikationer/620-5677-8.pdf

framtidens bränsle
www.e24.se/dynamiskt/Utrikes/did_17462523.asp

Vätgasbilar där vätgasen kommer från kärnkraftsel.

Vad tror ni?

« · 939756 · »