MorganaLefaey: haha, så enormt gräsligt, inte undra på att vederbörande vill flytta därifrån - och varför i hela helvete har man en tv i trapphuset? :-)
hellge: Irländsk folksong - Come Away Melinda var lite annorlunda - dels var det här pappa som var död (mer logiskt), dels var gitarrarbetet rätt annorlunda. Kul att höra, även om låten i sig är bland de mer sorgsna som finns.
hellge: Velvett Fogg - Come Away Melinda Just ja. Här huserade Tony Iommi ett kort litet tag innan han hamnade i Earth - som sedermera blev till Black Sabbath.
hellge: Den där Heep-varianten har figurerat tidigare härinne, och är nog en av mina absoluta favoriter vad gäller att 'filmatisera' gamla ärevördiga ballader.
Det är framförallt de där två första UFO som jag är het hooked på. Egentligen är soundet något för gammalt för mig, men jag fastnar alltid när jag hör hans gitarrspel och den där rösten, det är något magiskt med den.
Det är inte varje dag ”in these days” man stöter på musikaliska konstverk som är 26:30
1. "Silver Bird" – 6:53 2. "Star Storm" – 18:53 3. "Prince Kajuku" – 3:55 4. "The Coming Of Prince Kajuku" – 3:43 5. "Flying" – 26:30
Dessa hittade jag när jag sökte på Melinda, Star Storm finns också. Nej, undra om jag inte ska ta mig till bukten där piraterna finns för att se vad de har att erbjuda vad det avser oidentifierade flygande föremål.
Jo jag läste men jag tror ändå inte att de gör de på vem som helst. Det är väl endast en viss typ av människor som USA betraktar som Terrorister efter 11 September 2001 eller hur ?
mattias - 74: "Ett färskt domstolsbelut ger den amerikanska tullen rätt att utan skälig misstanke inte bara söka igenom, utan även kopiera innehållet på dina prylar."
Man får ju hoppas att detta gäller endast de som är " misstänkta " terrorister så att de inte gör så med alla. Då är det helt rätt tycker jag! En terrorist kan lägga in mycket av värde för tullen i Burken.
Jag vet inte om jag ska lägga detta i denna tråd, i tråden "Only in the US of A" eller "Det finns idioter".
Nu får nämligen tullen i USA kopiera din hårddisk och ditt minneskort för att kontrollera så att du inte är terrorist. Därmed kan de också kontrollera om du har illegalt material, t ex MP3:or osv.
Och krypterar man datan så kan de kräva att man dekrypterar och tillåter dem att kontrollera och kopiera allt.
65selander: SP3 är inne, ja. Jag har inte upplevt någon större skillnad i mitt användande. Det är i alla fall en jävla massa data. 2848 filer som uppdateras och ca 500Mb totalt som det görs backup, på. Mycket fixar i det, du.
Se länk för en som också testat det, dock i VM-miljö.
Nu vewt jag inte om det är bara för att jag har läst om det men datorn upplevs som snabbare nu iaf. Någon annan som har upplevt något eller läst något?
******* XPERTELEVEN - NY SÄSONG I HOCKEYSNACKLIGAN *******
Om någon vecka drar vi igång igen. En del är med pga av det roliga och sportsliga spelet, andra för att de tycker så mycket om att skriva vänliga pressmeddelanden och foruminlägg.
Just nu finns tre lediga platser, anmäl dig nu så kan du ha ditt lag redan imorgon:
difzi: Skriv upp en intresseanmälan på mig. Normalt sett brukar inte jag vara omöjlig. Men eftersom jag slutat som tidningsbud och söker nytt jobb så vet jag inte i dagsläget hur min situation kommer att te sig. Antingen jobbar jag eller så är jag fortfarande arbetslös och luspank. Eller så kommer jag ner.
Jag är väldigt sugen men kan inte ge klartecken fullständigt i dagsläget. Ville bara säga det så att ni vet om skälen om jag nu inte skulle dyka upp i Hagaparken.
Poffa: Hade det gått av stapeln en månad tidigare eller senare hade jag kunnat fundera på saken. Att sitta och åka 100 mil helgen innan man blir tillbakatvingad till jobbet känns inte aktuellt hur rara ni än verkar.
Frisco: Det lustiga, eller snarare förvånande, är att det endast är en enda Timråit som sagt sig vilja vara med. De är den klart största gruppen här på HS och borde kunna få ihop 15-20 stycken som kommer.
hellge: Lite glad måste jag påstå att jag är, efter att stånkat mig igenom bluegrass, rockabilly, ukulele och andra onämnbara varianter av godigen ifråga.
Dresden Dolls är dock bäst, tycker jag också. Den är kanske rent av essensen av denna tråd.
Som tack för era insatser bjuder jag på ett starkt relaterat original denna gång, med gott om 'horn sections'. Evil Woman (Don't Play Your Games With Me)
Poffa: Fel av mig, naturligtvis... Jag ursäktar mig med att jag var på väg ut på en låååång söndagspromenad, där vi till slut lyckades trötta ut hunden som fyller två idag. Imorgon kommer jag ha träningsvärk.
Jo, jag stötte på den där Faith No More-videon men tyckte att den var för oudda för att platsa på Guruns lista.
Det var fan vad många som gjort en cover på denna låt, det fanns hundratals, jag missade säker massor av skumma varianter. Jag tycker den där med Dresden Dolls är bäst, fast den har vi haft för rätt länge sedan.
Vad Gurun ska bli glad nu när det är 15 nya Volymer i hans tråd. Han kan se det som plåster på såren för Mora och det där.