Det är ju ungefär som den här personen som fick sitt musikintresse att klassas som ett arbetsnedsättande handicap (eller hur det nu var). Kort sagt ren idioti.
Ja, man gör ju allt för att inte trampa på några tår. Fallet är ju smått komiskt, en man känner sig diskriminerad när han nekas utföra sin diskriminerande handling. Vad kom först, hönan eller ägget?
Lumber Jack: Ett sånt daltande. Kan man inte ta andra människor i hand kan man inte sköta sitt jobb, heller. Helt rätt att han inte får någon ersättning.
scim: Men allvarligt talat. Idag har jag haft en rödvit t-shirt och navelludden är fortfarande blågrå. Är det kanske så att navelludden är en blandning av tappad hud och tyg?
87bth01: Navelluddens färg tenderar alltid att närma sig hudens skimmer. Kikar du på Göran Perssons Samlade Regeringsludd är det grisskärt, diktatorn Pol Pot's mördarludd hade en lyster av beige blekgult, medan Louis Armstrongs Solid Gold Brass-ludd var mörk-svart.
Finns det någon som är expert på fakturor från Vattenfall?
Jag sitter nämligen här med fyra fakturor från det företaget, varav två är kreditfakturor. De två fakturor som jag ska betala är på 363 respektive 124 kronor.
De två kreditfakturorna är på 406 respektive 65 kronor. Nu skulle ju jag vilja att Vattenfall kvittar fakturorna mot varandra och att jag får betala mellanskillnaden. Men det går minsann inte. Det är samma företag och samma avdelning som skickat alla fakturor. Men systemet klarar inte av det.
Men, det finns ett sätt att komma runt detta. Om jag ger blanka faan i att betala de två fakturorna så kommer man använda pengarna som finns på kreditfakturorna för att betala de två fakturorna. Mellanskillnaden kommer jag få en påminnelse på där man tar ut ränta. Något som kommer kosta mig totalt dryga två kronor i straffränta.
Om jag betalar fakturorna som tänkt kommer jag få hämta ut pengarna från kreditfakturorna på Posten. Något som kommer kosta 35 kronor i avgift.
Någon som känner sig hugad att förklara hur faan företaget tänker?
Salle: För någon månad sedan hörde jag ett radioinlägg som handlade om två svenska ögonforskare som fått åka till Down Under för att vara med i dissekeringen av en jättebläckfisks öga, 'that was claimed to be the largest eye globe in the world'.
Bara linsen var stor som en apelsin, och ögongloben var (om jag inte missminner mig) en bra bit bortom en fotbolls storlek.
Ögat är ju lite ovalt men inte ens på den kortaste diametern kan ögat bara vara 2.5 cm. Jag har sett 2st ögonproteser bla, ett i ett ölglas :-) och dom var större än en pingpongboll och dom var 38 millimeter när man lirade i ynglingaåren (nu 40).
Per HApps: Fick en fråga på vetgirig idag där man frågade "Ungefär vilken diameter har ett normalstort öga?" Svarsalternativen var 5st och gick från 2.0-3.2. Oj så litet tänkte jag och drog till med det största alternativet. Men det var FEL! Rätt svar var nämligen 2.5cm.
Blev lite pissed och felanmälde för så litet kan inte ögat vara. Hittade dock inte nån bra uppgift/länk som kunde verifiera mitt tyckande så jag vänder mig därför hit.
Nu är du lite kinkig, Ali. Tonvikten för trådskaparen ligger på 'udda', så om ett HM-band framför poplåt eller tvärt om, spelar inte så stor roll för min del.
Här kommer en udda variant av en Paranoid in Slow Motion, av just aktuella Type'O.
www.kvp.se/nyheter/1.728761