hellge:
Jag fick samma erbjudande via Mecenat, nappade. Men enligt dem så var det 91% rabbatt.
De funkar du får programen på engång med nyckel och allt. På så sätt är de riktigt bra, man kan beställa en backup skiva men den tar lång tid på sig, min har inte kommit ännu. Jag är nöjd förutom att mitt word har kraschat, men vart felet ligget ligger vet jag inte, kanske bara hade otur?
Poffa:
De funkar med, men rättstavningsprogramet är förjävligt.
hellge:
Om du känner ett stort behov av att din dator tar över vad du vill göra är Office 2007 ett bra alternativ. Vill du däremot kunna styra själv vad som händer är nog Office 2007 lite för egoistisk för din smak.
Hellge:
De lätt märkvärdigt. Du körde XP va? Vilket ram-mine har du på burken?
Hur många program startas i samma veva som datorn startar?
hellge:
Ett första koll du kan göra är att i Start-menyn kolla upp mappen "Autostart" och kolla om det finns program i den mappen.
Sedan rekomenderar jag varmt att följa detta:
1. Tryck på windowsknappen + R (alt. öppnar "kör")
2. Skriv in "msconfig"
3. Högstupp har du ett flikträdd, välj "Autostart"
4. Nu kommer en lista fram med vilka pogram som startas då datorn startas, det är bara att boka ur de pogram du inte vill ska starta. Rekomenderar att endast boka ur det du är riktigt säker på vad det är för något :)
Funkar inte detta finns bara en lösning som jag kan se det, köp mer RAM minne. :)
Poffa + Hellge:
Jag tycker dock att 1 GB ram på XP ska räcka, eller der beror på vad du vill göra med datorn?
difzi: 1Gb räcka? Ungefär som att säga att det räcker att köra 30 på motorvägen, du kommer ju framåt.
Med dagens priser på minne så finns det ingen anledning att inte maxa antalet Gb i RAM-minne.
Poffa:
Det beror väl fortfarande i vilket syfte man har datorn, ska man bara kolla mail och lagra bilder känns t.ex. 4 GB i ram lite mycket.
Jag har 4 GB ram på min burk och kör med vista, detta pga att jag sitter med redigering av bild, stil som rörlig.
difzi: För mycket är helt fel sätt att tänka när det gäller RAM-minne. Det finns inget som heter för mycket.
Poffa:
instämmer i att 512 känns far beyond för lite.
Du kan dock inte köpa vadsomhelst. Det måste vara rätt sort som passar till just din dator.
en fråga:
köpte och byggde ihop en dator, men när jag slår på den får jag inget pip från processorn , ingen bild på skärmen.
I manualen och felkoder står det inget när det inte ens piper, vid en kort är allt ok, osv.
Har startat utan grafikkort, hårddisk, dvd, och minnen. Inte ens då får jag ett felmeddelande, kan det vara moderkortet eller processorn?
Tar tacksamt emot tips som jag kan prata med supporten om i morgon.
Per HApps:
Går fläktarna igång då du trycker igång maskinen?
Nackdelen med att bygga ihop själv, är att man själv är ansvarig för att grejerna håller sig vid liv. Är något trasigt måste du och säljaren (Komplett) reda ut när det blev trasigt.
Per HApps:
De blev alltså skiftade..?
Och inget gick sönder. Gott.
Det är sällan som allting bara är stendött, så då brukar det lukta vajsing i strömförsörjningen.
Per HApps:
Är det samma Junior som har Clockwork Orange-rummet?
Hälsa i så fall att det sitter en gubbe på Internet som är dubbelt avis på honom... ;0)
Finns det någon vänlig själ som har ett program som kan öppna dokument "publisher (.pub)?
I så fall, skulle någon kunna hjälpa mig att göra om 4 dokument till ett annat format som jag kan öppna. Jag hittar inget program i min burk som öppnar dessa dokument.
Hör av er till mig, please.
Nu har jag testat allt men inget tycks fungera. Antagligen är det en skitenkelt fel men som vanligt begriper jag inte logiken och kör därför fast.
Jag skaffade en Iphone för ett tag sedan. Nu ska jag försöka ladda ner program till den. Jag stoppar in sladden som förbinder telefonen till datorn. Jag har t.ex. ett program Aftonbladet Supernytt som jag ska skicka ner i telefonen. Jag har ett konto, allt verkar vara i ordning där men jag får upp ett meddelande att jag måste auktorisera min dator genom att gå in under affär och auktorisera datorn. Men när jag är där så säger den att jag redan gjort det men likt förbenat kan jag inte skicka ner programmet i telefonen. Den frågar hela tiden efter att jag måste auktorisera den här datorn.
scim: Ja, jag har gjort allt jag kan tänka mig. Jag läste lite på hemsidan och där stod det att man kunde avauktorisera för att sedan auktorisera. Det är gjort. Där står också att det lyckades. Men när jag ska ladda ner det till telefon står det ånyo att jag inte auktoriserat den här datorn.
Har hunnit bekanta mig med min Iphone under ett par dagar. Jag måste säga det att det är en riktigt bra pryl som slår allt jag haft innan (och då har jag bytt telefon 2-4 gånger per år). Mitt problem med att inte kunna ladda ner program via min dator till Iphone kvarstår. Det får bli en senare fråga.
Annars är det svårt att hitta några negativa omdömen om denna telefon. Jag bara älskar den, liksom.
Såg att Apple kommer ut med en pekplatta nu till våren och det ser ut att också vara en kanongrej.
Jo, förrsten: Finns det något som jag kan tycka är negativt med Iphone är det batteriets kapacitet. Den suger fett med ström och håller inte en dag för mig som har en livlig telefontrafik. Finns det något, förutom 12V, att köpa för att inte stå där med skägget i brevlådan? Jag tror jag har hört att det ska finnas något att ladda batteriet med hjälp av solljuset (solceller?).
Någon?
250kg kärlek:
Ang problemet, testa denna länk
Ang Batteri tiden så håller jag med dig, själv så har jag slagit av bluetooth, WLAN när jag inte har något i närheten samt dragit ner ljusstyrkan en hel del. Jag funderar skarpt att köpa denna för att kunna nyttja den mera offensivt :-)
250kg kärlek: Här kommer en till fråga:
Vid jul byggde jag en dator och stoppade in WIN 7, allt var frid och fröjd tills förra veckan, då fick jag felkoden " Disk boot failure",
Vad kan detta bero på och hur skall jag felleta??
Har provat att skifta satakablarna mellan disk och dvd.
Tacksam för tips.
WarhawK:
De lite mer erfarna låter bli att installera random programs, som dyker upp då man söndagssurfar.
Egentligen så ominstallerar man sin Windows - inklusive formattering - åtminstone en gång i halvåret, om systemet befinner sig på Internet med en browser installerad.
WarhawK: Finns en uppsjö utav det du varnar för (Fake Alerts) De är inte svåra att få bort heller, tar bara lite tid.
De brukar poppa upp på hemsidor som är dåligt uppsäkrade
"Du får köpa Office ultimate 2007 för endast 500 kronor, ordinarie pris ca 6000 kronor."
Vad säger caféets experter? Ska man nappa? Det låter som en bra deal, eller? Lite misstänksam blir man när priset är sänkt med 1200%. Jag kör XP idag.