scim: Den stora mannen Tyko. Åh att få bli jämförd med honom.
"Jag har närt en kommunist vid min barm!"
"Sa och sa! Det var ju MIN talllrik!"
"Vad sa du att du gjorde sa du?!?!"
Gudruns 100000 som eldades upp är i alla fall en reklambyrås pengar.
Och det är ju ändå växelmynt jämfört med vad Ohly lovar bort till höger och vänster i form av reformer. Så vida han inte har 100 miljarder på banken så måste det ju vara skattepengar i form av skattehöjningar han lovar bort.
Dom eldar gärna pengar Ohly och Gudrun, bara det inte är deras egna.
Avgående minister Littorin verkar ha tagit rygg på Gudrun vad gäller att skapa rubriker.
Poffa:
FI gör 2 fel.
1. Sättet dom gör det på. Att elda upp pengar må vara ett bra sätt att få uppmärksamhet på många gånger men inte rätt uppmätksamhet i det här fallet.. Pengarna hade kommit till mer nytta om dom skänkt dom till välgörande ändamål. Det är vi överens om?
2. FI skjuter sig själv i foten genom det här PR-tricket, nu har dom förmodligen stängt ute riksdagsplatsen för alltid. Blir ju svårt att göra någonting åt problemet när man inte har någon makt. Det är i alla fall vad jag tror. Den som lever får se..
knaskamilla: Själv skiter jag i vad pengarna går till, men jag tror hon hade fått fler röster och mer fokus på sakfrågan om hon inte gjort en brasa av 100 000 kronor. Nu hamnar allt fokus istället på huruvida det är rätt eller fel att bränna upp dem, istället för att fokus hamnar på löneskillnaden mellan män och kvinnor.
Dessutom är majoriteten av svenskarna upprörda över hennes tilltag och det hjälper knappast FI i höstens val. All PR är nog inte bra PR. Den enda vinnaren är möjligtvis reklambyrån.
Herminator:
Så jag respekterar inte dina åsikter?
Är det för att jag inte tycker som du, och är ofin nog att försöka övertyga dig om att jag har rätt som jag inte respekterar dina åsikter?
Herminator:
Men att bränna pengar på annat än att elda är inte 'vansinne'..?
Du behöver inte förklara någonting.
Men upplysningsvis vill jag tala om för dig att du befinner dig mitt i ett diskussionsforum. Du behöver inte svara, men du kan ju fundera litegrann på vad man gör i ett sådant...
Herminator:
"Jo jag har lyckats läsa, 3 ggr utan att hitta vare sig finess eller stöd för Schäms-Schymans agerande."
Jag har inte bett dig att finna vare sig finess eller stöd för Schymans agerande i vad jag skriver.
Däremot undrar jag över om du kan förklara för mig vad skillnaden hade blivit för de hemlösa som du värnar om, om FI istället för att elda upp pengar hade annonserat i Eskilstuna-kuriren.
Herminator:
"bryr mig lika lite om det som Schäms-Schymans brist på etik."
Vågar man fråga vad du gör i den här tråden?
Herminator:
Jag vet inte riktigt om du lyckades läsa mitt inlägg.
JAG sade att hon lika gärna kunde bränna 100.000 på att annonsera i en blaska, som att bildligt bränna 100.000 - och ingen överhuvud taget av de som har dåligt ställt i samhället hade märkt någon skillnad.
Du hade inte heller märkt annonserna, och följdaktligen inte heller haft åsikter om dem härinne.
Om jag hade brännt 100.000 på att köpa en bil nu på förmiddagen, och sedan totalkvaddat den på eftermiddagen, skulle du då prata om hån mot de som har det dåligt ställt i samhället?
(stavar man brännt eller bränt? /chockad och undrande)
Herminator:
On nu Gudrun/FI istället hade brännt pengarna på en annonsserie i Eskilstunakuriren, hur mycket hade
1) Stadsmissionen fått?
2) Några bostadslösa fått?
3) Du höjt på ögonbrynen?
Och vad är skillnaden för de vi räknar upp mellan gårdagens incident och mina exempel?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hade man varit lika upprörd om Gudrun och FI brännt 100.000 på någon ringmurskrog?
Tänk om det skulle drabba ens egna barn eller nära och kära.