Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Melodifestivalen 07

« · 829600 · » Till forumet

Sv: Melodifestivalen 07
Poffa:

Men det är väl lite av deras trademark också, alla deras tidigare låtar låter falskt dom också. Om vi ska ägna oss åt lite betygsättning (- till 5) säger jag:

01: 1, Slätstruket och repetativt.
02: 1, En enda lång gäspning.
03: 1, Falskt upptempo, hata Anna Book.
04: -, Crazy-ass-mo-fo's.
05: 1, Odefinerbart.
06: 2, Trevligt nonsens
07: 2, Lämnade minnet direkt
08: 2, Bra refräng, no more
Kommentera

Poffa: Dåliga låtar? Du kan istället kolla i "3 från 1 idag" istället för att vänta i 2 veckor.
Kommentera

Jaha, vi måste stå ut med den eländiga valrossen i finalen.
Kommentera

Hur fasen röstar Sverige? Anna Book till final och Uno och Irma till andra chansen? Idioter.
Kommentera

Jaha, vi måste tydligen stå ut med den eländige men tydligen ack så folkkära valrossen i fortsättningen också.
Kommentera

Och tydligen formulerade min andra personlighet sig en aning annorlunda.
Kommentera

Poffa:
Som vanligt , fel låt vann :))
Kommentera

Poffa:

Jag har försökt förstå fascinationen för Anna Book men jag har svårt att kunna komma till några vettiga slutsatser. Hon har skrivit en irriterande låt som kom femma sist hon var med och sedan dess har hon inte gjort mycket, förutom att ställa upp i ett löjligt underhållningsprogram i fyran.
Kommentera

scim: Och trots det är hon en av Sveriges största kändisar. Och då menar jag inte bara kroppsligt. Nej, jag förstår inte heller på vilket sätt hon är så bra.
Kommentera

Poffa: Jag tycker att finalplatsen var vikt till Anna Book.
Kommentera

scim:
tycker att hon är vacker ;)
Kommentera

Per HApps:

Tja, jag kan tänka mig att hon skulle kunna vara det ifall hon bantade bort sin fetma. Man kan ju tycka att en människa i hennes priviligierade posiiton kan kosta på sig en timmeslång promenad per dag, istället för att ställa upp i tidningsintervjuer där man på ett heluppslag får läsa om när hon slevar i sig bacon&ägg på ena sidan och all-you-can-eat thaibuffé på den nästa. Hon har ju bevisligt alldeles för dålig fysik för att uppträda på scen.
Kommentera

scim:
Den vackraste av dom alla är Jessica Andersson, och det utan konkurens
Kommentera

Per HApps:
Fast det avgör väl inte vem som går till final, får vi hoppas..?
Kommentera

Per HApps:

Det vette fan, om vi går efter årets startfält så tror jag att jag rankar Elin Lanto och Therese Grankvist högre. Lite mamma-varning på den där Fame-Jessica.
Kommentera

Per HApps:
Vad äcklig hon var, med porer stora som stenkulor.
Kommentera

Sannerligen tragiskt startfält. Jag lyckades dessutom göra en tankevurpa och gissade helt fel på vilka som skulle gå vidare, men när jag vände lite på tankarna kom jag fram till att det självklart skulle bli Nilsson och Book. Och det blev det ju. Nu får vi bara hoppas att resten av deltävlingarna bjuder på bättre låtar än såhär, så vi inte riskerar att måsta skicka någon av dem till ESC.

Jag tyckte för övrigt att den där grekbruden var bäst.
Kommentera

knaskamilla: Fantastiskt vedervärdig smörja det sändes från Jönköping. Det var inte en enda av de där åtta låtarna som jag tyckte förtjänade att gå vidare. Och vad gäller herr Luuks humor, hur många spritflaskor måste man tömma för att hans "humor" ska bli något att skratta åt?
Kommentera

Paddan:

Förmodligen är det kanske inte hans humor, ändå, utan manusförfattarens...som kanske iofs är han, det vet jag ju inte. Men ville du skratta tycker jag gott att hans mustasch duger som skrattobjekt.

Jag undrar för övrigt var alla brudar som ska byta klänning minst två gånger/program är i år...
Kommentera

scim: Bara så ni vet det, så läser jag inte ett enda inlägg(förutom detta) inlägg under denna rubrik. Inte en chans!
Kommentera

Lumber Jack: Vilken skandal som hände igår.

www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,991749,00.html
Kommentera

Frisco: tur att man inte satt i genrepspubliken. Då hade mina oskyldiga öron skrumpnat och ramlat av.
Kommentera

Nu har jag hört alla morgondagens låtar, det finns en låt som är överlägset bäst och det är The Arks låt. Så den låten borde ju gå till final direkt, sen tror jag litegrann på Jimmy Janssons låt. Det beror mest på att det är hans låt, ihop med The Arks låt, som jag kommer ihåg bäst.
Jessica A kommer att ta fajten med Jimmy om en finalplats, även om jag inte riktigt tycker om låten. Men hon kommer att få mångra röster på grund av sitt utseende.
Resten blir bara ett jasså...... eller nåt i den stilen.

Kommentera

Sannes:Jo nu har jag oxå hört låtarna,man vill ju hänga med i snacket i soffan ikväll;)
Det blir Arkarna tillsammans med Svante T o Lill Lindfo....förlåt Annelie Rydé som går vidare tror jag.

The Arks låt är ju annars en redig låtstöld av Barry Masons 70-talshit Love Grows.
En lite glammigare version bara.Det blir nog morrondans snackis.
Kommentera

Bissett19: Visst kommer The Ark att gå vidare men inte på att det är en bra låt utan dom drar fördel av att vara "poppis" och vinner därför på att få en massa tonårstelefonröster.
Smart drag att samtidigt släppa en "vanlig singel" som når toppen av listorna samtidigt som det är dags att tävla i festivalen, det är vad jag kallar genomtänkt PR.
Kommentera

Stigsson:

Hoppas dom kommer sist. Den där Ola Salo verkar ju vara helt korkad. Dessutom är väl deras musik knappast att tolka som Schlager.
Kommentera

jag tyckte att regina lunds låt verkar bra...ska bli kul o se hur det går där...
Kommentera

mattias - 74: "är väl deras musik knappast att tolka som Schlager."

Varför inte. Schlager är ju tyska för hitlåtar och hits kan väl låta på många olika sätt?
Kommentera

mattias - 74:
Vad står det att det skall vara en schlager? Jag röstar på den låten som är bäst.
Kommentera

Bissett19:
Låtstöld eller ej, det är i alla fall den bästa låten i kväll.
Svante och Rydé tja varför inte, den låten tycker jag påminner om Monica Zetterlund. Vet dock inte riktigt varför....

Ikväll är det dessutom Grand Finale i den norska melodifestivalen, de har också kört massa olika deltävlingar. Jag har inte följt allt och tur är väl det, för vilka fasansfullt dåliga låtar det har varit. Kvällens finallåtar är nog trots allt bland de bästa.
Kanske vinner Dusty Cowshit med "Chicken Rodeo"... Heja Norge :))
Kommentera

SAIK: Jag gillade också Regina vid genomlyssningen dessutom är en personlig favorit Lustans Lakejer men den känns helt felplacerad i en sån här tävling och kommer troligtvis hamna bland de sista i en popularitetsområstning via telefon.
Kommentera

popularitetsområstning = popularitetsomröstning
Kommentera

Per HApps:

Schlager festivalen skall väl inehålla schlager låtar eller ? Nej det var bättre på herreys tid !!
Kommentera

mattias - 74: ja jag säger desamma dagens schlager är ju mer disco =( tyvärr.
Kommentera

mattias - 74:
Nu heter det ju Melodifestival och inte Schlagerfestival.
Det var mycket Schlager i Lordis låt förra året.... :)
Kommentera

Sannes: ja dom ändrar namn=) men bättre var det förr
Kommentera

Stigsson:

Jag brukar inte se dravlet men idag är det en sådan dag så jag har inget bättre för mig så jag tänker kolla med halva ögat och se om det är nån låt som är bra:-)

Jag kommer naturligtvis vara ärlig då jag ger mina poäng till respektive bidrag =)
Kommentera

Sannes: Har ni trevligt med detta program? Själv ska jag se på Cold Case snart. Där har vi kvalité i överflöd.
Kommentera

Sannes:

Nej absolut inte och det är det jag menar. Schlagerfestivalen har ju förlorat lite av sin identitet. Bottennappet måste ha varit den där österrikaren för ett antal år sedan det sämsta jag skådat. Jag och Stigsson hade fått fler poäng än honom !
Kommentera

mattias - 74: Jag har numera barn i sådan ålder så att det är omöjligt att missa tävlingen så det är lika bra att gå in med full kraft och engagera sig som man gjorde när man själv var barn. ;-)
Kommentera

Dragan 2k:
Jag skall bara kolla en liten stund, för jag skall iväg och svänga mina lurviga till ett dansband som kommer från Timrå, bara en sån sak.....
Kommentera

mattias - 74:
tävlingen heter 'Eurovision Song Contest'.
Gissningsvis faller ark-låten in under den lite vidare kategorin 'Song'.
Kommentera

mattias - 74:
Säga vad man vill om spektaklet men det är många som har åsikter om det. Och ruggigt många som ser på det också.
Kommentera

Metal Guru:

Spelar ingen roll vad det heter, det måste väl ändå huvudskaligt vara Schlagerlåtar som skall vara med eller har de helt gått ifrån Schlager konceptet?

Som du ser har jag inte sett programmet på länge! Lordis l´åt är ju bara et bevis på att vem som helst kan vinna!
Kommentera

Metal Guru:
Kanske ska lägga till att Schlagerfestival är en svensk översättning, och en inte riktigt lyckad sådan. Men bara för att vi är svenskar, behöver det inte alltid betyda att det är vi som har rätt - så vi kan inte hävda att allt måste vara schlagers för att få vara med i Eurovision Song Contest.
Kommentera

Se där, Metal Guru:
Det var egentligen ett tillägg till mitt förra inlägg, men funkade lika bra som svar på Mattias -74's svar...

Det har aldrig funnit något schager-koncept, Mattias -74...
Kommentera

Metal Guru:

Vart har sound som herreys och Abba tagit vägen. Regina Lund är skitsnygg så hon får säkert massa röster eller ??
Kommentera

mattias - 74: Kan inte låta bli att skratta så fort Regina Lunds namn nämns. Tror att det har att göra med något humorprogram på P3. Hennes låt var i varje fall ovanligt normal för att vara Regina.

The Arks låt känns bekant på något sätt, men jag kommer inte ihåg var jag känner igen tongångarna ifrån. Men de är bäst, så är det bara.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ääh Mattias,alla vet att du sitter hemma i soffan med dina gyllene skor o boan o diggar som fan,annars skulle du inte skriva så mycket i tråden.
Kommentera

« · 829600 · »