Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Melodifestivalen 07

« · 831999 · » Till forumet

Sv: Melodifestivalen 07
westerlind: Hahaha, det hade jag faktiskt inte sett. Där ser man. Skarp observationsförmåga
Kommentera

mattias - 74: Nu är du i fel tråd.....IGEN!
Kommentera

Stigsson:

Det var inte jag som tog opp WASP det var Paddan !!
Kommentera

Stigsson: Är du förvånad?
Kommentera

Jimmy kommer att vinna!!!!!
Kommentera

10Maja : Jag brukar hålla med dig Maja...men inte den här gången :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
PRESSMEDDELANDE: Melodifestivalen kommer att läggas ner lagomt till -----
Kommentera

65selander:

The Arks nytappning av "Röda, vita, gröna" är helt klart det bästa bidraget av de sexton man hört hittills, i överlägsen stil. Ola Salo är en hjälte, underbart härligt med folk som vågar vara annorlunda!
Kommentera

scim:

Själv tyckte jag att det var väldigt upplyftande att The Ark bjöd på en bugglåt. Förvånande, men upplyftande. Håller med dig om Ola, han är ju hur cool som helst.
Kommentera

scim: Dom som vågar.... varför skall dom alltid våga så mycket?
Kommentera

mok:

Var det en retorisk fråga?
Kommentera

scim: Delvis var fallet nog så ja :)
Kommentera

Per HApps: Låt den här tråden, liksom hela melodi/schlagerfestival-grejen, självdö. Sämre musik finns inte. Det känns som att hela spektaklet har spelat ut sin rätt... Låtskrivarna har slut på material helt enkelt.
Kommentera

Ambroo:

Problemet är väl snarare att det aldrig tar slut på låtskrivare, samt att urvalsprocessen i bästa fall är högst tveksam. Redan etablerade artister som t.ex. The Ark sopar ju hur som helst med all önskvärd tydlighet mattan med motståndet.
Kommentera

Ambroo: Om jag inte minns fel var det någon som hade räknat ut att för ett par år sedan hade man nått upp till det totala antalet möjliga sätt att variera tonarter och noter och fan och hans moster och därmed skulle alla låtar som producerades därefter bara vara plagiat av någon låt som redan skrivits. Så lägg ner hela jävla musikindustrin, allt är redan gjort!
Kommentera

Paddan: Just i den här genren så är det fruktansvärt urvattnat och det bevisar ju The Arks medeverkan och seger på fler än ett sett. Deras låt var med Ark mått mätt inte i närheten av deras bästa, men ändå så krossade de allt motstånd...
Kommentera

Jag dammar av denna tråd igen, då jag sitter och lyssnar på morgondagens finallåtar. Jag har hittills hört 5 låtar och jag har svårt att peka ut någon av dom som favoriter, det är väldigt jämna låtar hittills. Skall bli spännande att höra de tre som är kvar.
En låt hade jag dock lite svårt för, det var den med Sheida.

Kommentera

Sannes: Tro om man får se Sebastians publikfrieri imorgon kväll också? I den lottade slutomgången så gick Sebastian och Magnus Carlsson till finalen i Globen och när det var Sebastians tur att sjunga sin låt drog han på sig en MoDo-tröja med trycket "2007 Sebastian" på ryggen. Kändes som ett väldigt jämnt startfält där Sheida var de som verkligen stack ut, även om jag tycker att det också var skönt.
Kommentera

Paddan:

""Tro om man får se Sebastians publikfrieri imorgon kväll också?""

Vadå? Är inte han MoDoit som alla andra av oss.

Nu, så här, jävligt för sent har jag blivit sugen att gå på melodifestival. Så jäkla bra som The Ark skulle vara kul om några var i SBA.
Kommentera

Paddan:
Javisst ja, du var på genrepet ikväll.
Visst var Sheidas låt annorlunda men jag tyckte tyvärr inte om den, sen var det faktiskt hyfsat jämnt skägg bland de övriga låtarna.
Men jag hoppas att jag hinner lyssna på låtarna ännu en gång innan tv sändningen drar igång imorgon. För när den väl bröjar så är det alltid något jag retar mig på under uppträdandet och då kan jag glömma att lyssna på själva låten....
Kommentera

hellge: Tja, ikväll var det i varje fall minst 300 lediga platser på parketten, dessutom går det vad jag förstår fortfarande att köpa biljetter till morgondagens final.

Mäktigt med en riktig ljudanläggning där de för en gångs skull inte är rädda att kräma på. Dessutom fascinerande att se de stora ljusriggarna i taket
Kommentera

Paddan:

Hoppas de har coola kläder på sig. Sätt på ljudet på datorn.

wayne-gresky.magix.net/
Kommentera

hellge: Jag funderar på om de är sällsynt ömtåliga och bortklemade människor det där pressfolket söderifrån. Hela denna vecka har de rapporterat om polarkyla i Övik. Hmm, om man tycker -8 grader är rena rama polartemperaturerna då har man inte upplevt mycket i köldväg.

Sedan måste jag säga att det var rent ut sagt uselt med folk i sportbaren. Nästan mindre folk än på en tisdagsmatch, ja i "min" sportbar var det så lite folk att man beslutat sig för att göra en garderob där istället.
Kommentera

Paddan: Han Måns hade en MoDo-halsduk på nåt ½-timme-inför-hela-schabraket-program på SVT.
Kommentera

Paddan:

Jo de är roliga vissa av 08:orna. Varje år blir de lika förvånade att Stockholm och Anchorage i Alaska ligger på samma breddgrad. Varje år kommer det snö, varje år blir det vinter. Det är en fröjd att stå på en pendeltågsstation i januari och kolla på 08:or, jympdojer och jeansjacka.

Va? blev det vinter i år igen? Men, va konstigt!
Kommentera

hellge:

Bidrag nummer 5 i dag måste vara bland den sämsta kylie Minouge kopia jag nånsin skådat.

Skall understryka att jag inte är hemme därav Melodifestivelen ikväll =)
Kommentera

Sannes:

Det där "alltid något jag retar mig på under uppträdandet"...är det artisternas kläder för dig med? Att det ska vara så svårt att hitta vettiga kläder till de som uppträder!
Kommentera

knaskamilla: Det är nog att inte du står i rampljuset.
Kommentera

knaskamilla: Sebastian o Magnus går vidare säger Schlagerfreaksen i soffan.Jag är beredd att hålla med,hon som joddlar nu är verkligen en Shirley Clampkopia.
Kommentera

knaskamilla:
Jovisst är det kläderna jag retar mig på, men det kan även vara hur de rör sig/dansar på scenen, hur helheten ser ut och så vidare.
Det borde inte vara så svårt att hitta schyssta kläderna till de som uppträder, vissa ser ut som de har hämtat kläderna på soptippen.
Kommentera

Sannes:Lyssna på¨radio P4.
Kommentera

Jag gillar hon, den där dvärgen, med långt hår. En jävla massa stret i en så liten kropp.
Åsså gillar jag Carola förstås men hon är ju inte med *synd*

Kommentera

Nu är det klart, det blir Nanne som vi skickar till Finland. Låten var ju till och med nästan odålig.
Kommentera

Albert Hall: Nanna har tyvärr ingentig i Finland att göra. Det var en olåt.
Kommentera

Albert Hall:
Glöm det, The Ark kommer att rocka i Helsinki till våren.
Kommentera

Per HApps:That's my opinon!
Kommentera

Sannes: Förstår inte att ni gnäller på kläderna som gillar Dansband. Förövrigt så har melonskallen fått en låt med lätt sjunget och lite dunka i golvet med fötterna stamp.
Kommentera

Batman:
Jag lyssande redan igår på låtarna när P4 spelade upp dom, och idag har jag lyssnat ytterligare en gång på låtarna på SVTs hemsida.
Kommentera

65selander:
Då kan dom väl vara klädda som många av dansbanden är, det vill säga jeans och något snyggt upptill.
Kommentera

mattias - 74: oh, ja... Du är nog lite schlager ändå, lite i smyg om inte annat :)

Sebastian går till final. Bakom honom står det mellan "zemlan" och killen med lyxvarianten av Jan Simons huvudbonad (Magnus har råd med inplantat) 
Kommentera

Sannes: www.sr.se ruelse.
Kommentera

Sannes:

Han Sebastian ser ut som att han är en liten pojke som klätt sig i mammas kläder utan tillåtelse. Förutom håret på bröstet, då. Gräsligt! Magnus Carlsson hade också helt otäcka kläder, ser ut som att han har sådana där latexstövlar på sig som tjejer brukar ha när de vill se sex...porriga ut. Typ.

Det bär mig emot att säga det, men Nanne var bäst ikväll. Sebastians låt kanske hade varit bra om man hade sluppit se honom.
Kommentera

knaskamilla: Skynda dig att lyssna på Sebastian nudå och blunda. Återkom med besked sedan.

Tack på förhand.
Kommentera

250kg kärlek:

Jag håller på. Eller, jag blundar inte, men jag tittar på annat.

Btw: VAR ÄR MODOTRÖJAN?
Kommentera

knaskamilla:
Sebastians låt är bra men jag tycker även att Nanne, Magnus och Måns hade bra låtar.
Skall bli spännande och se vilken som blir den andra låten som går direkt till Globen.
Kommentera

knaskamilla: Jag vart besviken på Nannes låt. Den var totalt upphausad men Nanne är ju Nanne så.

Sebbe vidare med den bästa låten iafton och det står mellan Magnus och Månz om den andra.
Kommentera

Salle:

Aldrig, Nanne har ju tydligen en massa fans. Klart hon går vidare! Jag ogillar Nanne, så jag blev positivt överraskad.

Magnus är jag däremot mycket besviken på, snacka om haussad låt.
Kommentera

Sannes:

Ja, den var faktiskt bättre när man inte tittade.
Kommentera

Sannes: Min farbor spelade i ett band som var vrål populärt i Norge på -80 talet. Bruna manchesterhängselbyxor och lila satin skjorta. Namnet var Toddes. Spelade mycket runt Trömsö, Trondheim. Vem vet  Spets morsa kanske dansade till om.

De var även i sverige och härjade mycket. det jag vill komma till är att Dansband klär sig som alla hade delerium
Kommentera

« · 831999 · »