65selander: Hahaha. Sanning. Skulle varit intressant att se nästa bil som kommer. Den kanske bjöds på en flygtur istället för att buckla till fronten lite.
knaskamilla: Hahaha, vilka idéer. Det vet ju alla att om man är homosexuell så kan man ju helt enkelt inte fungera normalt utan måste slänga sig handlöst över närmaste person av samma kön och tja, vad det nu är de gör... deklarerar kanske...
knaskamilla: Känslan när bilen accelererar från 0 till 100 på dryga tre sekunder törs jag gissa enbart är en ren njutning. Dock så skulle nog jag inte vilja sitta på en så pass utsatt plats, sett till att bilen är gjord i ett så lätt material som carbonfiber, när hjulen helt plötsligt tappar i downforce i över 300 knyck. Det är väl inte precis balsaträ, men i de höga farterna så lär det inte bil mycket kvar av kärran om det skulle smälla ordentligt. Som tur var så befann man ju sig på en start- och landningssträcka för flygplan när testkörningarna gjordes, så det fanns ju marginal för sådant att inträffa. Men ändå.
En kompis till mig fick för övrigt en rätt skojig 30-årspresent när det begav sig. Han fick åka en rätt lång vända med en rallybil rattad av Sten-Erik "Stene" Eriksson, en rallyveteran i Sundsvall med omnejd. Det blev en rätt minnesvärd resa som det lät, där de känslor du beskriver blandades med en fascination för hur kontrollen av fordonet kan vara så total på så pass smala skogsvägar som i det här fallet.
Dream Team: På tal om acceleration så ställer Helander upp på Sättna i helgen i klassen TopFuel funnycar. Han ligger på 0-100km/h på runt 0,8-0,9 sekunder och ska väl passera mållinjen efter 402m på lite över 400km/h. Det går inte att beskrivas, det måste upplevas.
Dream Team: "ett så lätt material som carbonfiber"...
Jag sitter hellre i Königseggs monoqoque-chassi om jag skulle krascha än i min, din eller nån annans bil om det bara är säkerhet jag är ute efter.
Har du inte sett hur j-a starkt kolfiber är så kolla in krasch-filmen från F1 i söndags där Kubica i +200 "flyger" in i en mur, voltar, snurrar och har sig.
Salle: Du glömde någon länk. Det finns en nedan. Det var +260 knyck gissar jag... Han fick inte ens det benbrott som pressen påstod. Etter värre är att tänka sig att han tänker köra nästa race i helgen... Kolfiber bara måste vara STARKT...
Salle: Ähum, okej... pardon my okunnighet i ämnet hållfasthetslära ;-) Ja, jag såg loppet och ja, jag såg kraschen. Att han överhuvudtaget kom levande ur den smällen är väl ett mirakel i sig, som jag ser det. Det blev ju en väldig smäll rakt in i muren. En frontalkrock, i det närmaste. Fantastiskt hur säkerheten har förbättrats inom F1-sporten det senaste decenniet.
knaskamilla: Innehållet i själva länken, eller filmen, som i det här fallet, var fruktansvärd, men den har mycket riktigt att göra med det vi pratade om under gårdagskvällen (den förbättring vi sett gällande säkerhet inom Formel 1, och en tillbakablick hur illa det kunde gå, för väldigt länge sedan), i den här tråden. Därav den något missvisande postningen i fel "rolig" tråd..
Helg Ernest: Det är faktiskt intressant att folk i huvudstaden föredrar europas 42:a (eller liknande) bästa fotbollsliga framför världens tredje bästa hockeyliga. Själv tycker jag att svensk fotboll håller pinsamt låg nivå.
Roligt för vissa. Storebrorsan var dock snabba att SMS-a...
[url=svt.se/svttext/web/pages/108.html]Storebror smartare än lillebror Äldre syskon är intelligentare än yngre. Det framgår av en ny norsk studie, som visar att födelseordningen har betydelse för intelligenskvoten (IQ), åtminstone bland män. Enligt studien, som redovisas i den vetenskapliga tidningen Science, har äldre förstfödda bröder något högre IQ än sina yngre bröder. Skillnaden är i snitt 2,3 punkter på IQ-skalan. Studien, som är den mest omfattande i sitt slag, bygger på analyser av IQ- tester av 241.310 norska män i 18- 19-årsåldern i samband med mönstringen. [/url]
Liten seriestrip.