Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 1074657

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Leif GW har också förklarat att styckning efter mord eller dråp är det mest rationella tillvägagångssättet för att slippa påföljd, för det man ställt till med. Så ur den synpunkten är inte agerandet vansinnigt.

Närmare 90% av alla mord och dråp utförs av en ganska så närstående person. Att man då skulle klara av att dessutom stycka personen, tyder på en väl utvecklad psykopati.

Den största delen av människor med psykopatiska drag begår inte brott. Vad jag vet finns det heller ingen nämnvärd behandling som skulle hjälpa mot de här särdragen. Däremot vet man att det är avklingande uppåt i åldrarna.

Så egentligen finns det väl inget alternativ till fängelsestraff? För att istället dömas till sluten psykriatisk, krävs att man uppvisar psykotiska drag och det har ingenting med psykopati att göra. 


Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja