Inlägg: 1089452
Svarskommentarer
Sv: 3 från 1 idag
Paddan:
Jag har inte sett eller läst det här. Men jag skulle gärna vilja se den nyinspelade tyska Die Welle, bl a därför vi svenskar ligger socialt och kulturellt mycket närmare tyskarna än amerikanerna.
Jag antar att de handlar om samma sak. När man googlar på Morton Rhue så förstår man att det går att göra fascister av nästan alla.
Halvlebbigt
Jag har inte sett eller läst det här. Men jag skulle gärna vilja se den nyinspelade tyska Die Welle, bl a därför vi svenskar ligger socialt och kulturellt mycket närmare tyskarna än amerikanerna.
Jag antar att de handlar om samma sak. När man googlar på Morton Rhue så förstår man att det går att göra fascister av nästan alla.
Halvlebbigt
The Wave, del 1
www.youtube.com/watch?v=BVRXXbU-z7U
The Wave, del 2
www.youtube.com/watch?v=GXi71XBdh1o&feature=related
Tysk nyinspelning, Die Welle,
www.youtube.com/watch?v=eMVMIHoyFXg&feature=related