Inlägg: 1185051
Svarskommentarer
Sv: Nobels Fredspris
Huge: jodå, det har hänt vid minst ett tillfället tidigare. Gorbatjov fick också priset som sittande president, det fick han 1990.
Men att Obama skulle bli nån sorts riddare i blänkande rustning som tack vare priset kommer att försöka rädda världen från att gå under, det tror väl inte ens norrmännen på?
Eller?
Har väl heller aldrig hänt att en sittande president fått priset, vad jag vet.
Nä, nog för att Svenska akademien brukar få kritik för att man väljer konstiga litterarturpristagare men det här tar nog ändå (Nobel)priset...
:-)