Inlägg: 1231716
Svarskommentarer
Sv: Kärnkraftsfrågan.
scim: Man kan fasa ut fossila bränslen i uppvärmningssyften genom att producera elkraft. För som du säger finns idag inget alternativ än olja för transporter.
Men att elda kol är inget miljövänligt alternativ och vindkraft och andra nya tekniker är än så länge på tok för marginala.
Men att elda kol är inget miljövänligt alternativ och vindkraft och andra nya tekniker är än så länge på tok för marginala.
Sv: Kärnkraftsfrågan.
scim: Rekommenderar du inköp av en bra cykel eller ser du någon annan lösning?
Sedan bör man även ta de här påståendena om att det finns fyndigheter för att täcka våra behov av uran för flera hundra år framöver med en nypa salt. De flesta högvärdiga fyndigheterna har redan hunnit sina, och den mängd energi man behöver investera för att bryta uranen stiger ständigt. Detta skulle möjlligtvis vara hållbart i några decennium ifall vi hade en stadig produktionsökning av olja. Dessvärre har den planat ut de senaste åren, vilket kan vara ett tecken på att vi redan passerat peak oil.
Och säger någon etanol så tar jag fram skjutvapnen...