Inlägg: 1231809
Svarskommentarer
Sv: Kärnkraftsfrågan.
tompap71: Bränsleceller av vätgastyp? Får jag påminna dig om att vätgas inte finns i fri form och man behöver investera mer energi än vad man i slutändan får ut. Nej, bränsleceller är en red herring, för vätgas är liksom olja ingen energikälla, det är ett sätt att lagra energi.
Sedan, återigen, är det någon som allvarligt tror att man kan ersätta vår gigantiska fordonspark? Eller den världsomspännande infrastrukturen som backar upp den?
Sedan, återigen, är det någon som allvarligt tror att man kan ersätta vår gigantiska fordonspark? Eller den världsomspännande infrastrukturen som backar upp den?
Sv: Kärnkraftsfrågan.
För att gå vidare i tankegången, varför lyckades aldrig Einstein presentera det som var hans stora dröm, det han jobbade på i många år. Den övergripande teorin om alltet? Och för att lägga till ett vanligt amerikanskt uttryck, less is more... Detta som en förlängning till mitt föregående inlägg.
Har någon av er funderat på bränsleceller?
En teknik vi visserligen också redan kan men som genom ny forskning så småningom kan bli ett bättre alternativ till att driva våra bliar än dagens drivmedel.
Tänk ett steg till, vad krävs för att driva en kolbaserad enhet?
Sol och vatten undantaget, fundera på det en stund...
Redigerad kommentar