Inlägg: 1299216
Svarskommentarer
Sv: Viktigaste Valfrågan
Det här kan man tolka som en förlust för hökarna. Synd bara att inte beslutet kom tidigare, sådär vid 2002-2003 någon gång, samt att även förenta staterna också borde ha satsat på mer stödjande istället för mer stridande.
Det var ganska intressant i lördags i ekots lördagsintervju med Carl Bildt. Han fick frågan om han visste hur många kvinnor som dog av någon form a militärt våld respektive hur många om dog i barnsäng. Det var 6 gånger fler kvinnor som dog i barnsäng. 23.000 mot 4.000.
Tolgfors och Björklund är nog halvsur idag.
www.dn.se/nyheter/politik/se-direkt-m-s-och-mp-om-afghanistan-1.1200324
Det var ganska intressant i lördags i ekots lördagsintervju med Carl Bildt. Han fick frågan om han visste hur många kvinnor som dog av någon form a militärt våld respektive hur många om dog i barnsäng. Det var 6 gånger fler kvinnor som dog i barnsäng. 23.000 mot 4.000.
Tolgfors och Björklund är nog halvsur idag.
www.dn.se/nyheter/politik/se-direkt-m-s-och-mp-om-afghanistan-1.1200324
Ohly däremot, han driver förvisso sitt partis ideal och åsikt, någon som tillhör en demokrati. Men samtidigt anser jag att detta är ett så vikigt beslut som vid fel uttalanden sätter svenskar i större risk än nödvändigt, att man bör kunna bidra till ett brett beslut.
Samtidigt så hade det varit intressant att sett hur det sett ut nu om det blivit regeringskifte i valet. Hur skulle debatten inom de rödgröna sett ut idag då, skulle Ohly vara lika hårdnackad nu? Eller gör han detta för att sätta press på regeringen? Vinna i opinionen?