Café

Grupper · 50921 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 1377605

Sv: Musik.

Lite udda.

Här är amerikanska Coven, som spelar sin låt "Black Sabbath", inspelad 1968.
Basisten Oz Osbourne är naturligtvis med i sättningen.

Ännu en koppling till Birminghambandet:
När Dio började i Sabbath, började han också med den karakteristiska hårdrockshälsningen, 'gethornshanden'. Han uppfann den inte, han gjorde den bara omåttligt populär i hårdrockkretsar.

Coven är det första band som gör en sådan på bild.

http://www.youtube.com/watch?v=yL1K6hXeOfg&NR=1


Svarskommentarer

Sv: Musik.
Så säger vi Grattis till Ace Frehley som fyler 60 år idag hipp hipp hurra.

www.youtube.com/watch?v=KsvtJ2npPiA

Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Nä, vi tar väl och dängar av fyra timmar Head Bangers Ball i bästa MTV 80´s stil. Rakt upp och ner bara. Japp!
Sidan sköts av: Peja