Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 2714935

Sv: Zon för politiska diskussioner
KulaShaker: Blir spännande nu när demokraterna försöker kuppa bort Biden. Problemet är bara att ingen vill utmana Kamala, eftersom det skulle se illa ut om en vit man som Newsom skulle ställa upp i valet istället för vicepresidenten. Samtidigt är Kamala ännu sämre omtyckt än Biden. Vidare verkar det som Biden vägrar kleva ner självmant... Vilken soppa.

Svarskommentarer

Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett: Ingen försöker "kuppa bort" Biden; det finns en process för sånt här. Läs på.

Newsom är guvernör i Kalifornien, som demokraterna kommer att vinna. Om Biden kliver av, vilket jag hoppas att han gör, är det mer sannolikt att man bestämmer sig för Gretchen Whitmer, guvernör i swingstaten Michigan. Ett problem med den lösningen är att det kampanjkapital demokraterna har kan inte utan vidare flyttas från en kandidat till en annan. Man kan flytta det från Biden till Harris, men svårare att flytta det till Whitmer.

Notera också att Harris i de flesta opinionsundersökningar bättre siffror mot Trump än vad Biden har. Igen, läs på.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja