Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 2714955

Sv: Zon för politiska diskussioner
Jompe: Klart de försöker kuppa bort honom. Varför tror du annars media helt plötsligt håller på med de här charaderna där man lossas vara "chockade" över Bidens senilitet, trots att den var uppenbar redan vid förra valet? Varför tror du CNN "avslöjar" skandalen med att Vita Huset skickar in vilka frågor journalisterna får ställa i förväg?

Det är uppenbart att det finns en klyfta bland demokraterna, där vissa har fått nog och tillsammans med media försöker skapa ett så pass stort drev att Biden ska bli tvungen att kliva av.

Kampanjpengarna är som du säger ett problem, vilket skulle kunna tala för Harris. Men att hon har bättre siffror än vad Biden har mot Trump säger ingenting, hon är fortfarande extremt impopulär. Det är vid det här laget uppenbart att Biden är helt senil och då framstår det mesta som ett bättre alternativ.

Jag känner mig rätt övertygad om att det blir Newsom. På sätt och vis skulle det förenkla Kamala-situationen, då hon inte längre skulle kunna vara vicepresident (eftersom hon också är från Kalifornien). Vidare så är förmodligen Newsom den som tydligast har uttryckt sitt stöd för Biden, samtidigt som han ogärna pratar om Kamala. Jag tycker det är uppenbart att åtminstone Newsom själv förbereder sig för att ta över.

Svarskommentarer

Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett: grodan Kermit hade varit ett bättre alternativ än åtminstone Trump!

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja