Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 2715105

Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett: Vad menar du med globalism? Det är väl ganska självklart att den teknologiska utvecklingen skapar en mer global värld, den utvecklingen har väl egentligen gått åt det hållet under hela mänsklighetens historia? Men det verkar som att begreppet har kapats av högerextrema konspirationsteoretiker?

”The term is now frequently used as a pejorative by far-right movements and conspiracy theorists, as in the New World Order;[3] it is sometimes associated with antisemitism, as antisemites frequently appropriate the term globalist to refer to certain Jews.”

Svarskommentarer

Sv: Zon för politiska diskussioner
Peja: Är det ett konspirationsteori om det är sant? Det pågår ju ett befolkningsutbyte. Det blir ju inte mindre sant bara för att ett gäng stollar som tror på chemtrails och magnetiska vaccin använder frasen.

Västvärlden håller på att implodera likt romarriket.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja