Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 2715135

Sv: Zon för politiska diskussioner
Peja: Vilken arbetskraftsinvandring? Normalt är det högern som vill ha in arbetskraftsinvandrare, men nu skickar vi till och med iväg de som kan svenska. SD är emot alla, så nu tar vi inte emot någon. Ser ingen lösning i sikte kortsiktigt.

Eller jo, jag som höginkomsttagare kommer såklart kunna köpa mig det, men ingen medelsvensson.

Svarskommentarer

Sv: Zon för politiska diskussioner
{5647}: Sverige skulle kunna ta in 20 000 engelsktalande utbildade sjuksköterskor på en vecka om man ville. Poängen är att det inte är brist på kompetens om man vidgar vyerna.

Däremot kommer det bara skapa ännu större brist på kompetens om man tar in fler analfabeter. De personerna skapar ju bara ett större behov av kompetens från sjukvård osv, eftersom de naturligtvis också behöver sjukvård som alla andra. Så om du vill undvika brister måste du både ta in kompetens och inte ta in inkompetens.

Så hur bra invandringen är för landet beror ju helt på vilka det är som invandrar. Det är inte rocket science.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja