Café

Grupper · 50923 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 2968569

Sv: Zon för politiska diskussioner
Rulltårtan :

Att de som förordar ett kapitalistiskt samhälle inte vill ha en rejäl dos socialism är vansinne. Det finns ingen kapitalist som vill bekosta allt det den behöver för att bedriva sina företag, eller för att få lite sympati och empati av de medmänniskor den profiterar på själv. Självklart vill en kapitalist slippa stå för den kostnaden själv.

Detsamma gäller den som förespråkar socialism. Nog vill man ha fördelar av att kunna få del av tjänster och varor som företagare vill profitera på.

Men det mest vansinniga är de som är för det ena eller det andra som att det andra är oönskat och att den andra sidan är dess fiende. Och nog ser det ut som att det vansinnet finns i den här debatten här.

Svarskommentarer

Sv: Zon för politiska diskussioner
Det här förklarar mycket av USA:s geopolitiska galenskaper på slutet vad gäller Venezuela och Grönland. "The Technocracy Road Plan":

www.youtube.com/watch?v=0pdmrs1-0Q8

Sv: Puffes frizon för god musik
Vi fortsätter med ytterligare 2 timmar episk hårdrock från det gyllene 80-talet. Håll tillgodo!
Sidan sköts av: Peja