Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 492309

Sv: Drömresemål?
Paddan: Jag var i Skottland i två omgångar i höstas. Att åka till Islay behöver varken vara dyrt eller krångligt. Vi flög med Ryan Air från Göteborg (Säve) till Prestwick, och sedan hyrde vi bil som vi tog oss ut till färjeläget i Kennacraig. Några polare till mig var där för ett par år sedan, och dom åkte kollektivt (ännu biligare). Bed & breakfast kan man hitta och boka via nätet, inga problem alls.

Islay är vackert men väldigt kargt, så jag tror inte man orkar stanna där i mer än en 4-5 dagar. Det finns en del att titta på, men det är ju förstås för whiskyns skull man är där. Personligen tycker jag att highlands är vackrare.

Finns lite biler att titta på i länken. Ignorera felet längst ner på sidan, det beror på att min databas är nere (är mitt uppe i en ominstallation av webbservern).

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja