Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 553279

Sv: Maiden på SVT !

El Maco:

För oss som växte upp med 80-talets musik, kläder och enorma hårsvall så kommer alltid musiken att ha en speciell plats, både i minnet och i skivsamlingen. Många gånger märker man hur man har speciella minnen till vissa låtar, hur man så fort man hör dem osökt kommer och tänka på just de tillfällena.

Jag njuter faktiskt varje gång som VH1 kör 80-talshelg med musikvideos från det otroliga 80-talet. Personligen börjar jag få förståelse för föräldrarna som pratar sig varma om Beatles, Forbes, Family Four och allt vad de heter. Det förvånar mig inte ett dugg om vi om ett par årtionden förbannar våra barn och barnbarn för deras jävla musik.

"Nä, annat var det då jag var ung. Då lyssnade vi på U2, Iron Maiden, AC/DC och Gyllene Tider. Ingen respekt för de äldre har ni heller..."


Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja