Café

Grupper · 50921 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 554944

Sv: Finaste dialekten ??

claesw:

Personligen anser jag att rikssvenskan också är en dialekt. Jag har svårt att se att det skulle finnas någonstans där man talar mer rätt än på andra orter. T ex så säger ofta språkvårdare att Kirunadialekten är den som ligger närmast den sk rikssvenskan.

Personligen tycker jag att Pitemål är oerhört vackert. Svårast har jag för gnällbältesdialekten och skånskan.


Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Nä, vi tar väl och dängar av fyra timmar Head Bangers Ball i bästa MTV 80´s stil. Rakt upp och ner bara. Japp!
Sidan sköts av: Peja