Café

Grupper · 50926 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 641310

Sv: Extastråd
Knylan: Lyssnade mer på Honey Is Cool, även om jag också tycker The Knife är bra, där min klasskamrat John Jern lirade gitarr. Han spelar om jag inte minns fel tillsammas med Kristoffer Åström och Hidden Truck. I varje fall gjorde han det för några år sedan.

Röyksopp har inte jag tänkt på som duktiga låtskrivare utan bara tänkt på låtar som Poor Leno som inte gett min nämnvärt mycket.

Så kommer då denna låt som är som en hästspark. Melankolisk, mjuka tonarter som bara sveper in över en. Bedårande vackert.

Men det är klart. Utan Karin Dreijers fantastiska röst hade väl låten kanske passerat utan närmare kontakt.

Det är en oerhörd skön känsla att få en sådan överraskning. När man känner rysningarna över hela kroppen.

Som sagt. Extas var ordet:-)

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja