Café

Grupper · 50921 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 753012

Sv: Viktigaste Valfrågan
Alfred Awful: Enl. hörsägen så är det inte alls det höga elpriset som förmår Rottneros att lägga ner och flytta Utansjöbruk till Estland.
Utan det är bättre lönsamhet där. Bla. pga billigare arbetskraft.
Nu när A-kassan skall sänkas och inte lär det gå och fixa 150 nya jobb i "Byn", vad skall dom mäniskerna göra då ?
Dom har hus, vänner, hela sina liv där. Vem skall dom sälja till, vem vill flytta dit ?
Det som blir kvar åt dom är väll att ta en kölapp för att få hoppa från bron ?

Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Nä, vi tar väl och dängar av fyra timmar Head Bangers Ball i bästa MTV 80´s stil. Rakt upp och ner bara. Japp!
Sidan sköts av: Peja