Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 790310

Sv: Sprit....
ekan68: Det där är ju inte domen för det här målet, målet mot de svenskar som har importerat sprit rör ju just själva importen, som enligt nuvarande svensk lag skulle vara olaglig.

Chansen finns ju fortfarande att importförbudet sprider mot gällande EG-rätt och vi hamnar i i praktiken i status quo, alltså att privatpersoner som importerar åläggs att betala svensk skatt på varorna och det är upp till Tullverket att anställa ny personal, öppna paket på löpande band och bli skadeståndsskyldigt för allt förstört gods som inte visade sig vara sprit.

För alla helt laglydiga svenskar verkar det dock som att kostnadsfördelen med att importera sprit från andra EU-länder verkar ha försvunnit med dagens dom.

Återstår att avgöra om utbudsfördelen ska få finnas, i jämförelse med Systembolagets ordinarie sortiment.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja