Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 799951

Sv: Vad händer med dig själv under jul och nyår...
65selander: Vad jag hört är Kiruna sportdykarklubb bannlysta och utvisade från Narvik. Där ligger ju slagskeppt Tirpitz och litet till på botten där.
Dom hade en kåk i Narvik, så när norsk politi slog till med en husrannsakan. Uppdagades att dom bergat amnition och bomber så dom kunde spränga bort hela Narvik om dom ville.
Efter det får dom inte vara där längre.
Hade det börjat brinna så hade stan blåst bort.


Tirpitz
Laid down: Kriegsmarinewerft Wilhelmshaven 02.11.1936
Launched: 01.04.1939
Commissioned: 25.02.1941
Fate: sunk 12.11.1944 (Norway)

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja