Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 801544

Sv: Viktigaste Valfrågan
Man har ständig kramp i magen när flumhögern sitter i maktposition. Jag hoppas för våra efterkommandes skull att de lär av tidigare misstag och inte låter sin politik styras av idealistiska idéer som har visat sig vara fullständigt katastrofala där de provats. Nyliberalismen påminner på det viset om ett annat misslyckat experiment, kommunismen.

Att ens våga påstå att de senaste årens positiva utvekling både på arbetsmarknaden och i statsfinanserna har något med den nya regeringen att göra framkallar en annan magkänsla, men den är mer åt kikskrattshållet. Ibland undrar man hur pålästa människor är. Det är som att säga att lägre A-kassa skapar jobb, samma logik, samma flum. Men så långt skulle väl ändå ingen gå?

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja