Café

Grupper · 50921 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 813264

Sv: Vadå inte rättfärdiga dödssstraff?
70 Rodrigues: Dödsstraff och hämnd är två helt skilda saker. Dödsstraff innebär att en stat skickar någon till döden för ett brott personen begått. Medans ditt hämndbegär "bara" innebär att ytterligare en medborgare begår ett vidrigt brott.

Dödsstraff skulle kanske funka, om man kunde vara 110% säker på att varje person som blivit dömd därtill var skyldig, men något sådant rättssystem finns inte.

Dessutom är du uppenbarligen beredd att göra dina övriga barn fäderslösa bara för att få din egen hämnd. Du offrar alltså bra mycket mer än din egen frihet/ditt eget liv för att tillfredsställa dig själv och din blodtörstighet.

Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Nä, vi tar väl och dängar av fyra timmar Head Bangers Ball i bästa MTV 80´s stil. Rakt upp och ner bara. Japp!
Sidan sköts av: Peja