Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 818726

Sv: Datorbekymmer. Hjäääälp!!
Helg Ernest:

"Fick detta på skype nu
DNS = domain name system
det är dns-servern som översätter
telia.com till ett ip-nummer -- vilket är den riktiga adressen som används när datorerna kommunicerar."

Nu tänker jag vara riktigt taskig mot dig och säga att här har din kompis på Skype fel, fel, fel. Din och andras datorer använder inte din IP 213.64.113.126 när de kommunicerar.

De använder sifferserien 11010101011111110111000101111110
(Med reservation för att du trillat lite med siffrorna, så jag inte ska komma hem till dig)


I övrigt ett lika ointressant svar på ett lika ovidkommande inlägg i debatten angående 73Sjöbbas routerproblem.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja