Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 827460

Sv: 3 från 1 idag
hellge: Börjar med 3 crowdpleasers från Detroit, men någon annan får ta kissemiss-sminket och tungrullarna. Garagerock och techno kan jag tänka mig att hoppa på imorgon om ingen hinner före mig.

1) Martha & The Vandellas - Nowhere to run
www.youtube.com/watch?v=MnSZp8jXifE

=Motown-essensen, fångar det mesta.

2) Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough
www.youtube.com/watch?v=wSKFB4OEBkE

=Sockersött och en av världens 10 bästa duetter genom tiderna.

3) Aretha Franklin - One step ahead
www.youtube.com/watch?v=SPjJ49xjGTw

=Snyggt, snyggt, snyggt och man får den inte på så många Greatest Hits-skivor heller.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja