Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 827599

Sv: 3 från 1 idag
Alfred:

Detroit är väl numera mest känd för att man inte kan göra bilar. Om detta är bra har jag svårt att bedöma då Motown är lite av en blind fläck rent musikaliskt för mig. Den sista låten du lirade hette ”One step ahead” vilket får mig att tänka på Madness låt One step beyond. Jag är svag för brittisk Ska-musik som den såg ut kring post-punken. Annars kommer väl ska-musiken från reggaen, tror jag.

1) Madness – One step beyond
www.youtube.com/watch?v=jSBaugTVPzA

Tvåan, kan den handla om MoDo? Ja, många menar det.

2) Madness – It’s must be love
www.youtube.com/watch?v=QJg0dVDhOXc

3) Madness - Baggy trousers
www.youtube.com/watch?v=vQQPDG5yRm8


Sen är man lite nyfiken på de 9 andra duetterna

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja