Café

Grupper · 50921 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 891060

Sv: Festivaler sommaren 2007
Roger Malmgren, vd för Sundsvall Event & Gatufest, berättar lite om ekonomi, ambitionsnivå och varför det inte är så lätt att få världsstjärnor att komma till Sundsvalls Gatufest:

"Han är övertygad om att ett dragplåster inte gör hela Gatu­festen. Samtidigt sticker gatufestgeneralen inte under stol med att även han saknar en hejdundrade superstjärna. Festivalen försökte med både Deep Purple och Gary Moore – men fick nej. Även från svenska pophjältarna Kent, som man jagat i två år, blev det nobben.
Ett tag var man också nära en ”favorit i repris” – men ­innan Gatufesten hann bestämma sig ställde ZZ Top in hela turnÉn på grund av sjukdom.
– De här stora banden kunde helt enkelt inte, så är det i den här branschen. Man måste förstå att många av de utländska namnen inte ens vet vad Sundsvall är, säger Roger Malmgren."

Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Nä, vi tar väl och dängar av fyra timmar Head Bangers Ball i bästa MTV 80´s stil. Rakt upp och ner bara. Japp!
Sidan sköts av: Peja