Café

Grupper · 50921 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 894318

Sv: 3 från 1 idag
MorganaLefaey:

Varsågod, det var så lite så. Sist i videon kan man se att det är inspelat 1988. Så det handlade väl i hög grad om glasnost och Gorbatjov. Minns jag inte fel så arrangerades detta också i samband med första maj firandet.

Man hade väl märkt att det börjat knorras ordentligt i leden. Den "nya" sovjetledning ville väl på detta vis, dämpa andra tongångar framför allt bland ungdomen och visa att man trots allt är lite "inne". Propagandatrick?

Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Nä, vi tar väl och dängar av fyra timmar Head Bangers Ball i bästa MTV 80´s stil. Rakt upp och ner bara. Japp!
Sidan sköts av: Peja