Café

Grupper · 50923 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 909045

Sv: Kunskapens dag
scim:

Retorik lär ju betyda "läran om konsten att övertyga". Nog tycker jag han lyckas med sina föresatser - att övertyga. Han försöker påtala att vi i västvärlden är så egenkära och upptagna av oss själva att vi inte ens märker halva jordens befolkning. Nu när 3 miljarder människor i Asien har börjat röra på sig sitter vi fortfarande här med våra gamla självupptagna historieböcker, med CNN:s perspektiv på världen.

Jag tror att han agerar arrogant mot publiken för att visa hur VI faktiskt är. Han är inte ute efter dialog med publiken. Han försöker med retorikens hjälp övertyga. Jag tycker dessutom att han lyckas rätt bra, i varje fall på mig. Dock tycker jag att han ser lite nervös ut. Han borde träna mer.

Den bästa retoriker jag sett är nog ändå Al Gore när han framför sitt budskap i filmen "Inconvenient Truth". Han utför sin uppgift perfekt, men då har man säkert gjort många omtagningar.

Sv: Puffes frizon för god musik
Vi fortsätter med ytterligare 2 timmar episk hårdrock från det gyllene 80-talet. Håll tillgodo!
Sidan sköts av: Peja