Café

Grupper · 50921 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 952970

Sv: Vetgirig.nu
LL:
Konfigurera är väl onödigt när man kan skriva ASCII med Keypaden.

OT:
För en femton-tjugo år se'n såg jag en legendarisk programmerare sitta och korrigera ett program från en VAX-terminal. Tangentbordet krånglade dock för honom, förmodligen för att någon tidigare hade spillt sockrat kaffe i det - och han spottade och svor, eftersom korrigeringen var av vikt och bums.

Plötsligt fick han nog, ställde om sessionen i ASCII-läge och började hamra in programkoden med 127bittars ASCII...
Det var tungt.

Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Nä, vi tar väl och dängar av fyra timmar Head Bangers Ball i bästa MTV 80´s stil. Rakt upp och ner bara. Japp!
Sidan sköts av: Peja