Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 965650

Sv: Kärnkraftsfrågan.
Wayne Gresky: Ojoj! Skall man skratta eller inte...

Det där med spillvärme från elprylar påverkar väl inte hur vi än värmer upp våra hushåll. Den får vi ju "gratis" då vi använder denna utrustning.
men det är nånstans runt 20% av hushållselen som övergår till värme (enligt nån av de sidor jag skummade igenom för att hitta värme/hushållsels-siffrorna.

Sen pratar du för geotermisk energi som "lösningen" på energiproblemet för att i mattias-74-anda vända det med ditt elbils-uttalandet.
Hur skall du ha det.

Och bara för att vara tydlig. Jo det går att driva elbilar med geotermisk energi. Dock så förlorar man ju energi i konverteringen till el så detta vore ju dumt. Använd geovärmen till att värma och elen för att driva saker.


Om man skulle frigöra all uppvärmningsel till att just driva annat så är vi ju totalt oberoende av kärnkraftsel, tror jag, då vattenkraften plus vindkraft odyl borde klar av det med marginal dessutom.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja