Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 965770

Sv: Kärnkraftsfrågan.
Metal Guru:
Skulle inbilla mig att det skett en del teknikutveckling sedan 1978.
Grejen med kärnkraft är att det kyls bort 2/3 delar av den termiska effekten.

Av 3000 megawatt el som produceras just nu på Forsmark www.vattenfall.se/www/vf_se/vf_se/518304omxva/518334vxrxv/518814vxrxe/519534forsm/519804produ/519834aktue/index.jsp kyls även 6000 megawatt bort.

Tänk hur många hushåll som skulle kunna få husen värmda med fjärvärme. Och hur många ton CO2 det skulle kunna motsvara.

Och hur många vindsnurror det motsvarar.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja