Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 970514

Trafiksäkerhet
Det finns idag en trafikregel som infördes för en handfull år sedan. Den går ut på att en gående ståendes vid ett övergångsställe alltid har 'förkörsrätt' gentemot trafiken.

Denna regel anser jag vara en av de mer korkade trafikreglerna sett till trafiksäkerhet. Varför då, undrar nu vän av ordning.

Jo, denna regel lär gående att det bara är att knalla rätt ut i trafiken, eftersom de har rätten på sin sida. Om de nu skulle kollidera med något, så har de stora möjligheter astt vinna en rättstvist.

Regeln lär dock inte ut någonting om att det gör ont att bli påkörd.


Åsikter?

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja