Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 970523

Sv: Trafiksäkerhet
Metal Guru: Att ha stått vid övergångsställen i fem minuter i rusningstrafik, utan att en kotte fått för sig att stanna, samtidigt som man själv hade tänkt hinna med ett tåg ger viss sympati för lagen. Man tycker även att det faktum att man bara har ett liv borde innebära en begränsande faktor på de risker en fotgängare tar. (Fråga: Tar människor som tror på reinkarnation större risker vid övergångsställen?)

Men sen finns ju nackdelarna. Gator som korsas av många fotgängare blir mer eller mindre ofarbara om lagen efterlevs till fullo. Folk bryr sig inte om livhanken på det sätt som man kan förväntas tro. Istället förväntas bilister kunna se genom diverse föremål för att se att det finns en fotgängare runt hörnet. Samme bilist förväntas sedan tvärnita på två meter. Människor utan reflexer hoppar glatt ut i gatan.

Men i slutändan så tycker jag nog ändå att det är bra att det är den som kommer med kraft att släcka ett annat liv som förväntas vara extra uppmärksam i situationen.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja